annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ereader Sony PRS-T1 wordt niet herkend door MAC

profile.country.NL.title
kbmaat
Nieuw

Ereader Sony PRS-T1 wordt niet herkend door MAC

Vandaag de ereader PRS-T1 thuis gekregen en nu, 5 uur verder, nog geen boek er op. Ik werk met OS X, versie 10.6.8.

Ben begonnen met de software van Sony te downloaden, ereader bekend te maken aan de mac, met Adobe ID. 2 boeken gedownload van Bol. So far, so good, Maar met het aankoppelen van de reader aan de mac, ziet de mac de reader helemaal niet. Dus synchroniseren niet mogelijk.

Calibre gedownload, die ziet de ereader wel, synchroniseren gaat ook, maar nu kan ik de Bol-boeken niet lezen, want met DRM beveiligd. Bovendien, zo ver als ik het snel zag, vooral toegang tot gratis engelse boeken.

Vervolgens Adobe Digital Edition op de mac gezet. Nu zelfde probleem als met de sony software: mac ziet de ereader niet.

Ook harde reset al verschillende keren toegepast, maar tot dusverre geen resultaat.

Iemand een goede suggestie? Zou ik erg blij mee zijn!

Groet Caro

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.nl_NL.title
ttonie01
Bezoeker

ik had bij Bol de T1 besteld in combinatie met 5 ebooks (ik had er al meer dan 3500, maar dit waren de allernieuwste toppers "voor weinig";

Tegen mijn principe heb ik toch maar weer even de Sony software geinstalleerd om deze downloads van Bol te kunnen laden, maar man, wat een afgrijselijk gedoe is dat.

Ik heb het opgegeven, (jammer van de 30 Euro), de Sony Software weer verwijderd en gebruik sindsdien weer alleen Callibre (!)

(en die 5 boeken heb ik al lang elders DRM-vrij kunnen downloaden....)

ik heb de moeite om ebooks met DRM te kopen/downloaden opgegeven - veel te veel gedoe, en er zijn andere alternatieven... 

profile.country.NL.title
kbmaat
Nieuw

Hoi Tony,

Dank voor jouw reactie, zij het dat die ook niet opwekkend is. Ik heb nog een keer de 'algemene Adobe software' voor e-readers op gezet (dus niet de software van Sony zelf) en nu ziet de mac de reader. Evengoed gaat synchroniseren niet altijd goed (soms is alles wat er al op stond ineens van de reader verdwenen!), maar ik kan 'm nu gebruiken.

Heb je wat websites voor me waar ik DRM vrije boeken kan downloaden. Heb er al verschillende gezien, maar lang niet altijd boeken die ik zou willen hebben.

(Wat doe jij met 3500 e-boeken....?)

Groet Caro

profile.country.nl_NL.title
Kdegeus
Bezoeker

Ik heb sinds kerst december 2011 een PRS-T1 en er waren nooit problemen met het syncen van boeken, zowel in windows als met mac. Sinds een paar maanden besteed ik om de zoveel weken een dag aan het uitvogelen hoe het komt dat ik mijn aangeschafte e-books niet meer kan overhevelen naar mijn e-reader. Het is zó irritant!

Ik heb allang geleden geautoriseerd, firmware en software opnieuw geïnstalleerd, geüpdatet, de harde reset uitgevoerd, geduld gehad. Ik gebruik geen hub, het kabeltje is -geloof ik- nog origineel (heeft het eerder in ieder geval gewoon gedaan) en ik ben inmiddels ten einde raad. Vrees dat ik voor kosten kom te staan als ik het kreng terug moet sturen, want inmiddels geen garantie meer...

Wat er precies gebeurt? Ik plug de e-reader in en hij ziet in de finder alleen SETTINGS met een dll-mapje en een resources-mapje en de mogelijkheid om e-reader for MAC opnieuw te installeren. Dat heb ik al diverse malen gedaan. De Reader for Mac start dan weer wel, dan weer niet automatisch op. Als het Reader for MAC wel opstart, dan verschijnt de e-reader/het icoontje niet in het scherm en is er dus ook geen mogelijkheid om te syncen. Ik kan nog wel boeken kopen bij de vleet! DIE functie werkt PRIMA!

Lees wel ver Calibre, maar wil de boeken van BOL kunnen lezen. Daar heb ik immers voor betaald!

Ik zie erg weinig reacties van SONY op dit forum. Hopelijk kan iemand me helpen...






profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De PRS-T1 heeft een MicroSD-kaartsleuf, als je deze in de PC kan doen en hierop de boeken zet?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
annemia
Ontdekker

Bij mij hetzelfde probleem. Als ik de reader aan m'n MacMini hang krijg ik foutmeldingen. "De schijf die ik geplaatst heb kan niet door de computer gelezen worden."

Weet iemand een oplossing?

Olwin123
Nieuw

Ik had hetzelfde Nieuwe software gedownload, firmware aangepast maar mijn boeken bleven op mijn mac staan en kwamen niet op mijn E-reader PRS-T1. Mijn Ereader deed het tot gisteren prima.

 

Ik heb eerst al mij boeken van beide devices gehaald en gereset. Een nieuwe bronbetstandmap aangemaakt in FINDER alle E-boeken daar in gepost. Vervolgens vanuit die nieuwe map alle boeken weert in de reader biliotheek gezet. Daarna de Ereader gereset en aangesloten alle boeken werden gesynchroniseerd en alles werkt weer.

Altijd vanuit dezelfde bronbestandmap boeken naar de Ereader blibliotheek kopieren.

PS  Bronbestand map ook even op een usb zetten als back up doe dit telkens, als je nieuwe boeken koop.

SHenstra
Nieuw

Ik heb nu vijf jaar een Sony PRS-T1. Nog geen dag plezier van gehad. Diverse kabels geprobeerd. Diverse IMac besturingssystemen geproobeerd. Tig keer de download verwijderd en maar weer opnieuw. Tig keer een reset uuitgevoerd. Kortom alles geprobeerd. Vandaag toch maar eens de helpdesk gebeld. Waardeloos. Ik zal nooit meer een Sony product kopen.