annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Browser certificaten PRS-T2

marvandu8
Nieuw

Browser certificaten PRS-T2

Ik download elke dag de nieuwe krant (NRC-Next ePub) van de site van NRC (digitaleeditie.nrc.nl). De laatste tijd krijg elke dag ik een waarschuwing bij deze site op de e-reader:

 

Security warning

There are problems with the security certificate for this site

This certificate is not from a trusted authority

 Continue    View certificate     Cancel

 

 

Dezelfde site werkt prima via een desktop browser, daar zijn dan ook geen problemen met de HTTPS certificates.

 

Ik vermoed dat de ereader een verouderde tabel met zgn root-certificates heeft welke vertrouwd worden. Er is geen duidelijke manier waarop die bijgewerkt kunnen worden. Is er een manier om dat te doen, of zou Sony een firmware kunnen maken waarin deze bijgewerkt zijn?

 

Als onveilige oplossing: kunnen deze irritante meldingen onderdrukt worden?

 

 

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Is er geeen verschil tussen de PC site en de Reader site???

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
marvandu8
Nieuw

Bedankt voor je antwoord en het meedenken.

 

Ik kan het niet helemaal zeker weten, maar op bijvoorbeeld mijn smartphone werkt het ook gewoon. Als er een mobiele versie zou worden geladen op de ereader zou ik die ook op de telefoon moeten krijgen. Ook lijkt het SSL certificaat hetzelfde op de ereader en op de desktop (van Comodo, een grote CA, geldig tot 4/3/2018).

 

Het enige gekke dat mij opviel is dat de site die ik laad op de ereader een gewone HTTP site is (niet HTTPS), dus het is mij niet duidelijk waarom de reader naar het certificaat kijkt.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je gebruikt de browser van je Reader hiervoor? 

 

De Reader krijgt al een tijdje geen software updates. Dus de browser ook niet, daarom krijg je dat soort meldingen. 

marvandu8
Nieuw

Ja, dat is met de ingebouwde browser. Dat is veel handiger dan elke ochtend de reader weer aan de PC koppelen om de krant binnen te halen.

 

Ik was al een beetje bang voor die ondersteuning, maar er is vorig jaar nog een firmware update uitgekomen bijvoorbeeld (18-6-2014), en een root certificate update zou redelijk makkelijk moeten zijn zou ik denken. Daarom toch maar mijn vraag.

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik betwijfel dat zoiets zal gebeuren. Sony is gestopt met de apparaten produceren, dus ik denk niet dat ze speciaal daarvoor een software update uitbrengen.