annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

betreft reader voor mac PRS-T2

OPGELOST
janvanraamsdonk
Ontdekker

betreft reader voor mac PRS-T2

na download van het nieuwe besturingssysteem "OS X EL Capitan" versie 10.11 werkt mijn reader niet meer goed. Dat wil zeggen een nieuwe download van 2 e boeken staan wel op de computer-reader maar zijn niet meer naar de Reader te brenegen. in de bron balk van de reader is ook niet meer het loskoppel teken te zien evenals dat niet meer kan worden gesynchroniseerd.

ligt dat aan de download of aan....

mac book aan en uit gezet, reader gereset, reader van alle stroom afgesloten, op de computer de software er af gehaald en opnieuw weer opgezet, het probleem is niet opgelost. 

heeft u nog suggesties?

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
janvanraamsdonk
Ontdekker

Installeer calibre-ebook.com Met Sony gaat dit niet meer lukken. En dit programma is echt geweldig. Veel makkelijker enz. Succes
Jan van raamsdonk

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Na het vernieuwen van de OS.

Probeer eens de mac reader te verwijderen van de pc en download de mac reader opnieuw van de ondersteunings pagina van de PRS-T2 om deze opnieuw te installeren.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Sebas68
Ontdekker

Ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan. Genoemde suggestie mbt verwijderen e-reader van Mac en opnieuw installeren werkt helaas niet. Iemand nog verdere suggesties? Bedankt 😊

profile.country.nl_NL.title
fpoelje
Nieuw

Hier hetzelfde probleem. Na verbinden met de USB-kabel verschijnen wel de twee schijfstations READER en SETUP. Ook wordt de software 'Reader for Mac' opgestart. Verder gebeurt er niets. De software Reader for Mac ziet geen verbinding met het aangesloten apparaat Sony PRS-T2. Klik je de knop 'Info', dan meld het informatie-vak 'Reader' dat het apparaat is losgekoppeld.

Het apparaat Sony PRS-T2 geeft gedurende de verbinding keurig aan dat het apparaat wordt herkend door de computer.

 

Hopelijk wordt dit probleem door de update naar Capitan toch door Sony en/of Apple opgelost, zoals Arturia (e.d.) dat samen met Apple gedaan heeft voor hun hardware en plugins.

 

Met vriendelijke groeten,

Frank van Poelje,

Den Burg, Texel.

profile.country.nl_NL.title
readerEd
Nieuw

Ik heb precies hetzelfde nu op mijn nieuwe Mac. Heb je inmiddels al een oplossing? Ik schuif nu gewoon met de Finder de downloads naar de reader.

Sebas68
Ontdekker

Nee, nog geen definitieve oplossing, maar wat jij vertelt is een goede noodoplossing

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Na installatie van OS X El capitan, slaag ik er niet meer in boeken naar mijn Sony Prs T2N te krijgen.

=> Ik heb drie boeken bij Bol.com gekocht en zie ze staan op de boekenplank op mijn Imac computer

=> Als ik de USB kabel aansluit krijg ik de bekende vraag wilt u dat..? En na "ja", komt de bevestiging dat de computermijn ereader herkent. Er moet dus verbinding zijn.

=> Maar de ereader verschijnt niet bovenaan in de bronnenbalk. Er wordt ook niks automatisch gesynchroniseerd. En ik kan dus ook de boeken er niet naar toe slepen.

=> Als ik dan bij I van info kijk blijkt dat de ereader is losgekoppeld.

 

Er moet dus iets met de verbinding zijn, maar ik denk niet dat het iets met een kabel is maar met de software:

1. Ik krijg op de ereader na de koppeling de melding dat de computer de eraeder herkent.

2. Na aansluiting komt op de Mac de vraag of ik reader for Mac opnieuw wil installeren. Dat heb ik al twee keer gedaan, in een poging het euvel te verhelpen.

3. De ereader laad ook op. Dat is het volgende bewijs dat er een soort van berbinding moet zijn.

4. Als ik het snoertje er uit trek. Krijg ik ook de melding dat de schijf niet juist verwijderd is. Dat geeft voor de vierde keer aan dat er een verbinding was.

5. Ik heb ook de USB kabel van de Sony ereader van mijn vrouw gebruikt, maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Wie herkent dit en weet een oplosing?

Piet-Heijn

janvanraamsdonk
Ontdekker

Installeer calibre-ebook.com Met Sony gaat dit niet meer lukken. En dit programma is echt geweldig. Veel makkelijker enz. Succes
Jan van raamsdonk

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Jan
Hartstikke bedankt. De hele zondag heb ik verpest door te zoeken naar een
oplossing. En met Calibre lukte het in 5 minuten.
Thx
Piet-Heijn