annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Welke accessoires zijn onontbeerlijk?

profile.country.NL.title
ArendRensink
Nieuw

Welke accessoires zijn onontbeerlijk?

Ik sta op het punt een Sony Cyber Shot DSC RX ii te kopen. Ik zou dankbaar zijn voor raad welke accessoires ik daar het beste meteen bij kan kopen:

 

- Geheugenkaartje? (Zit er überhaupt eentje bij?) Welk formaat (GB)/snelheid?

- Een beschermend filter? 

- Extra accu? (Ik lees over accu's met langere levensduur dan de meegeleverde - klopt dat?)

- Oplader? (Ik neem aan dat ik de accu kan opladen terwijl-ie in de camera zit? Of zit er al een oplader bij?)

 

Bij voorbaat dank voor jullie tips.

Arend

 

Tags (2)
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Hi @ArendRensink 

Nieuw of tweedehands?

Bij een nieuwe zit alles bij, behalve een geheugenkaartje.

Kijk je bijvoorbeeld bij Cameraland, dan zie je wat ze je er graag bij willen verkopen, maar ook het type SD kaartje dat ze adviseren.

profile.country.NL.title
ArendRensink
Nieuw

Bedankt voor je reactie, @Strampke 

 

Ik wil een nieuwe camera aanschaffen. Zit daar echt al een filter bij?

 

Ik heb natuurlijk wel gezocht naar informatie over wat er standaard meegeleverd wordt, maar daarover niets gevonden. Een accu, dat wil ik wel geloven. Dat er geen geheugenkaartje bij zit had ik ook al vermoed. Maar heeft een tweede (of betere) accu meerwaarde? En een externe oplader?

 

En ja, die kits zie ik overal aangeboden worden; ik ben nu juist op zoek naar wat er volgens de ingewijden echt nodig is.

 

Groeten,
Arend

 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Wat naar mijn mening echt nodig is: Neem de tijd om je er in te verdiepen.

Ik heb nu sinds 2 maanden opnieuw een camera en probeer met al die knopjes om te leren gaan.

Er zijn zoveel mogelijkheden.

Gewoon snel een foto nemen doe ik in de stand Superior Auto. Geen gezeur, altijd goed.

Maar op een statiefje - en dat zou ik er zeker aan toevoegen - puzzel ik met allerlei instellingen.

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Hallo,

 

een UV-filter om je lens te beschermen zal er echt niet bijzitten. Niet iedereen wil dat op zijn lens hebben.

 

Maar 1 accu, oplader, nekband, vast wel...

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek