annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

DSC-RX10 mark III versus mark IV

OPGELOST
profile.country.NL.title
hartgerink
Ontdekker

DSC-RX10 mark III versus mark IV

Hoe is het mogelijk dat een nieuwere versie van de camera (mark IV) er slechter afkomt dan de vorige (mark III) ?

Dit komt uit een publicatie/test van de Nederlandse Consumentenbond.

  •  
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Lees even goed waarom de Consumentenbond zo beslist.

Een marginaal verschil in fotokwaliteit en een verschil in de bediening dat doorslaggevend is.

Ik begrijp niet precies waarom ze de snelheid van de mk III hoger inschatten dan die van de mk IV.

Kijk wat je voor jezelf belangrijk vindt en lees ook andere testen zoals deze van CameraDecision of deze van DigitalReview of van onze eigen Frankwandelt, een site die ook voor het wandelen beslist de moeite van het kijken waard is.

En vraag je af wat voor jou heel belangrijk is.

Dat kan zomaar het gewicht van meer dan 1 kilo zijn.

En neem alles met een korreltje zout.

Weeg niet op de laatste gram, zo je wilt mm danwel zoom.

 

Kies waar je gelukkig mee bent.

 

Edit

Vergelijkingssites te over.

Ik ben wel gecharmeerd van photographyblog omdat daar ook iets verteld wordt over de kwaliteit van de foto's, het blijft niet alleen bij een opsomming van de cijfers.

Bijna vergeten dpreview.

 

Al met al: til er niet te zwaar aan en nogmaals: kies waar je gelukkig mee bent.

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Lees even goed waarom de Consumentenbond zo beslist.

Een marginaal verschil in fotokwaliteit en een verschil in de bediening dat doorslaggevend is.

Ik begrijp niet precies waarom ze de snelheid van de mk III hoger inschatten dan die van de mk IV.

Kijk wat je voor jezelf belangrijk vindt en lees ook andere testen zoals deze van CameraDecision of deze van DigitalReview of van onze eigen Frankwandelt, een site die ook voor het wandelen beslist de moeite van het kijken waard is.

En vraag je af wat voor jou heel belangrijk is.

Dat kan zomaar het gewicht van meer dan 1 kilo zijn.

En neem alles met een korreltje zout.

Weeg niet op de laatste gram, zo je wilt mm danwel zoom.

 

Kies waar je gelukkig mee bent.

 

Edit

Vergelijkingssites te over.

Ik ben wel gecharmeerd van photographyblog omdat daar ook iets verteld wordt over de kwaliteit van de foto's, het blijft niet alleen bij een opsomming van de cijfers.

Bijna vergeten dpreview.

 

Al met al: til er niet te zwaar aan en nogmaals: kies waar je gelukkig mee bent.

 

 

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Goedenavond Hartgerink,

 

Nu ken ik de testwijze niet en zelf vind ik een verschil van -0,1 nou niet direct spraakmakend, maar zou het te maken kunnen hebben met voortschrijdende technieken, dat de andere fabrikanten er nu net wat beter af komen?

Energielabels worden ook veranderd, nietwaar?

Misschien moet je de beide testen eens bestuderen en kijken of er werkelijk op dezelfde wijze en naar dezelfde maatstaven wordt getest cq gemeten.

Hoeveel tijd zit er tussen de beide testen?

 

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek