annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony rx10 iv gaat spontaan naar menu scherm

OPGELOST
profile.country.NL.title
Ariekraak
Ontdekker

Sony rx10 iv gaat spontaan naar menu scherm

Soms verschijnt op mijn camera spontaan het menu scherm bij gebruik van de zoom knop. In dat geval blijft het menu scherm terugkomen bij elke verdere actie. Proefondervindelijk gevonden dat door schakelen tussen twee modes bijvoorbeeld MR en M het probleem een tijdje  verdwijnt. Heeft iemand ook deze ervaring? Kan dit een firmware fout zijn?  De link tussen de zoomknop en het menuscherm is voor mij onbegrijpelijk.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Zet het filmpje even in Google Drive of Microsoft OneDrive of DropBox en deel het op die manier.

Ik ben benieuwd wat er gebeurt met je camera.

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Bij onbegrijpelijke fouten altijd eerst de camera resetten. (factory reset)

 

profile.country.NL.title
Ariekraak
Ontdekker

Gisteren de camera maar teruggebracht naar fabrieksinstellingen en de instellingen opnieuw ingebracht. Vandaag al weer een gek verschijnsel. Als ik met mijn hand in de buurt kom van het linkerdeel van de camera (daar waar het wifi logo staat) dan verschijnt soms het menu dat je normaliter krijgt als je het scherm oproept om de gewenste geheugen locatie te selecteren. Voor de duidelijkheid een filmpje van deze situatie gemaakt (kan ik helaas niet via deze post opsturen omdat volgens mij deze voorziening niet geboden wordt, alleen via url??). Op het filmpje lijkt het misschien of ik op de menu knop druk maar dat is niet zo. In dat geval zou je trouwens het scherm moeten krijgen met op de bovenste regel Camera 1, Camera2, Wereldbol etc.. Door op de centrale knop te drukken verdwijnt in dit geval het scherm wel weer. Ik denk dat ik toch maar met Kamera Express ga overleggen

Ariekraak_0-1642266478429.png

 

 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Zet het filmpje even in Google Drive of Microsoft OneDrive of DropBox en deel het op die manier.

Ik ben benieuwd wat er gebeurt met je camera.

 

profile.country.NL.title
Ariekraak
Ontdekker

Beste Strampke hierbij een link naar een filmpje dat voor zich zou moeten spreken.

https://www.dropbox.com/s/52hjubv5bkeg1fu/Menuscherm2.mp4?dl=0

profile.country.NL.title
Ariekraak
Ontdekker

Probleem is nog niet opgelost. Ik denk dat ik een verkeerd vinkje aangetikt heb. Filmpje inmiddels toegevoegd.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Wat gebeurt er als je de lensdop verwijdert?

profile.country.NL.title
Ariekraak
Ontdekker

Beste Stramke hartelijk dank voor het meedenken! De lensdop verwijderen maakt op zich geen verschil. Wel werd ik er toen op geattendeerd dat ik na initialisatie van de instellingen vergeten was het touch scherm te disablen. Dit verklaart waarschijnlijk de spontane verschijnselen die ik gisteren en vandaag zag. Ik heb nu nieuwe hoop dat de terugkeer naar de fabrieksinstellingen en opnieuw instellen van mijn eigen instellingen (inclusief de disabling van de touch functie) toch een oplossing kan zijn. Moet ik de komende tijd dus langdurig testen voordat ik definitief kan zeggen dat dit de oplossing was.