annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

finder op dsc-hx300

OPGELOST
dsc-hx300
Nieuw

finder op dsc-hx300

Ik heb sinds een week of 3 een dsc-hx300. Ik ben tot nu toe erg tevreden over het toestel. Sinds gisteren is het beeld door de finder echter opeens onscherp, terwijl het beeld op het lcd-scherm wel scherp is. Heeft iemand hier ervaring mee en tips om dit probleem te verhelpen?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

De kans is vrij groot dat er per ongeluk aan de dioptrie is gedraaid...links rond de zoeker (finder) moet je een heel klein draaiwieltje zien dat de dioptrie dan wijzigen (bedoeld voor mensen die een bril dragen).

 

Draaien aan dat kleine wieltje tot je een scherp beeld krijgt!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

De kans is vrij groot dat er per ongeluk aan de dioptrie is gedraaid...links rond de zoeker (finder) moet je een heel klein draaiwieltje zien dat de dioptrie dan wijzigen (bedoeld voor mensen die een bril dragen).

 

Draaien aan dat kleine wieltje tot je een scherp beeld krijgt!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
ernstjanroeleveld
Nieuw

hi,

 

ik heb de DSC-Hx99 sinds kort. ik ben erg tevreden, maar er is een ding waar ik me wel aan stoor en dat is dat het zicht door de finder onscherp is. terwijl de foto's wel gewoon scherp zijn. Ik weet niet hoe ik dit op moet lossen want ik snap het nog niet helemaal hoe de camera werkt.

 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Hi @ernstjanroeleveld 

 

Uit de gebruiksaanwijzing: Dioptrie-instelling.

Het hendeltje aangeduid met nr. 7

 

Je hebt een hele mooie camera gekocht met heel veel instelmogelijkheden.

Gelukkig is de software op automatisch zo goed dat je in principe de handmatige instellingen niet nodig hebt.

Toch kan je nog meer plezier beleven van je camera als je op onderzoek uitgaat.

 

De link naar de gebruiksaanwijzing heb je al.

Wim Arys geeft goede uitleg bij alle in het instellingen menu.

Om snel inzicht te krijgen in een aantal mogelijkheden raad ik je aan op youtube te kijken.

Ik vond zelf de slome uitleg van Carl Reader heel leerzaam omdat hij je aan de hand neemt met tal van instellingen en voorbeelden.

De HX400V is een andere camera, maar de menu's zijn over de hele linie gelijk.

Jouw camera heeft gewoon veel meer mogelijkheden.

 

Als je tips wilt over hoe je mooie foto's maakt, kijk dan eens naar video's van Nigel Danson.

De link hierboven is volgens mij de bleangrijkste om mooie foto's te kunnen maken.

De andere video's van Nigel Danson vindt je hier.