annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Advies HX300 vs HX400v

san1971
Ontdekker

Advies HX300 vs HX400v

Hoi Allen,

Zojuist mij hier geregistreerd om te kijken naar info over deze cameras. Natuurlijk staat er veel online. En mijn ook is gelijk in t begin al gevallen op de HX400V.  Maar ik kan nu een "nieuwe" HX300 kopen voor 140 euro op een verkoopsite. Alleen zit er geen bon bij... gewonnen bij een loterij. Ik vroeg er naar ivm garantie. Ik denk dat dat 

ProBlemen gaat geven toch?Aangezien het prijsverschil nog best aanwezig is tussen deze 2 wil ik vragen....

Zijn er naast de Gps en wifi nog andere grote verschillen tussen deze 2? Is de behuizing hetzelfde? Mijn man vind de 400 wat plastic-achtig. Maar dat deert me niet, want het wordt mijn camera 😃

Ik hoop op tips/ advies van jullie. 

 

Ps ben dol op macro fotografie en dieren in t veld fotograveren. 

 

 

1 ANTWOORD 1
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo @san1971

 

Welkom op het forum!

 

Beide camera's delen dezelfde beeldsensor en dezelfde lens, daar zit al geen groot verschil in .

Er is ook weinig verschil in autofocus, hoewel met een nieuwer model meestal kleine aanpassingen worden aangebracht, in het voordeel van de HX400v.

 

Verder zijn het verbeteringen die je misschien niet onmiddellijk zal gebruiken zoals een flitsschoen (om accessoires op te zetten), je hebt op de HX300 geen gps (daar staat de v voor in HX400v), Wi-Fi met NFC, iets betere batterij, iets betere video-specificaties, etc.

 

Ik ben ook niet zo fan van een camera zonder garantie...dus heel persoonlijk zou ik voor de HX400v gaan (ook vind ik gps fijn op vakantie en Wi-Fi is leuk om foto's te nemen met je smartphone of foto's naar je smartphone te versturen). Maar de HX300 is natuurlijk erg gunstig geprijsd...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training