annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Maak kennis met de winnaar van onze fotowedstrijd

profile.country.DE.title
Peter_S.
Genius
466  Weergaven

001.jpgWe willen u graag kennis laten maken met de winnaar van onze wedstrijd met onderwerp 'Leven'. Lees het interview en ontdek meer over de fotograaf en het verhaal achter zijn foto.

 

Kun je ons eerst wat over jezelf vertellen? Waarom ben je met fotografie begonnen? 

Ik woon met mijn vrouw en zoon in Steinmaur, in het Zwitserse kanton Zürich. Ik werk in een warmtebehandelingsbedrijf als werktuigbouwkundig ingenieur. Ik ben ongeveer zes jaar geleden met fotograferen begonnen om iets aan de stress van mijn baan te doen. Fotografie helpt me om de natuur in te gaan, mezelf op te laden en de dagelijkse spanning los te laten. Toen ik begon, had ik al een Sony Alpha 58.

 

Hoe voelde het toen je hoorde dat je de wedstrijd had gewonnen?

Ik was dolgelukkig toen ik de e-mail kreeg en ik vertelde het direct aan mijn gezin. Daarna sprak ik met mijn moeder en vertelde haar dat ik de foto en het winnen van de competitie aan mijn vader opdroeg, die de week daarvoor was overleden. Ze was net zo blij als ik.

 

Kun je ons vertellen wat je heeft geïnspireerd om deze foto te maken en welke apparatuur je hebt gebruikt?

Ik ben ongeveer een jaar bezig geweest met een fotografiecursus en op een dag waren we in Zürich bezig met straatfotografie en zwart-wit foto's. Ik was naar mensen aan het kijken en zag deze vrouw. Ze zat aan een tafel met haar gebakje en was diep in gedachten aan het schetsen. Ik wilde dat moment vastleggen. Ik heb de foto met mijn Sony Alpha 7 M II met een 70–200 mm F2.8 GM OSS zoomlens gemaakt. Ik heb de volgende instellingen gebruikt:

- 170 mm

- ISO 200

- F2.8

- 1/750 seconde

Daarna heb ik de foto van kleur naar zwart-wit geconverteerd met behulp van een filter van Silver Efex Pro 2. Ik heb verschillende filters geprobeerd tot de foto er precies zo uitzag als wat ik in gedachten had.

 

Kun je een aantal tips delen die andere fotografen kunnen helpen bij het maken van foto's die geschikt zijn voor een wedstrijd?

Mijn tip voor anderen zou zijn om met open ogen de natuur in te gaan en om dingen te durven proberen. Ik kan ook de Sony Community aanraden, waar je foto's kunt plaatsen en vragen kunt stellen. In plaats van alleen kudo's aan de Community te geven, zou ik mensen ook aanraden om opmerkingen bij de foto's te plaatsen. Ik weet zeker dat iedereen die dat doet, daar veel voordeel van kan behalen.