annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Vocht achter lens hdr gw55e

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
erikglanzer
Nieuw

Vocht achter lens hdr gw55e

Hallo.

Vorig jaar oktober heb ik de waterdichte camera hdr gw55 gekocht.

Na een snorkeltrip bij temperaturen van omstreeks 30 graden en een water temperatuur van ongeveer 28 graden, kreeg ik na een paar dagen snorkelen vocht achter de lens.

Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

Ben met de camera meerdere keren ongeveer een half uur tot een uur in het water geweest,

en niet dieper dan 1.0m.

Het condens verdwijnt wel na een tijdje, maar ik ben bang dat er toch vochtstrepen (vlekken), achter de lens komen.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Flydijk,

Ik wil zeker niets goedpraten voor Sony, maar condensvorming is een verschijnlijk waar je weinig kan aan doen. Het zal erg voorkomen in (tropisch) warme gebieden waar een groot verschil is tussen temperatuur van de omgeving en het water.

Ook bij (dure) onderwaterbehuizingen komt condens voor. Dat is fysisch verschijnlijk als gevolg van een verschil in temperatuur tussen de buitenzijde en de binnenzijde van de camera dat de luchtvochtigheid in de camera beïnvloedt. "Warm" waterdamp slaat neer op een koud oppervlak wat altijd het geval zal zijn onderwater.

Tenzij ze camera's in "waterdampvrije" omgevingen zouden maken, valt het niet te voorkomen, zo lijkt me.

Als ik met mijn camera met lens in de winter buiten fotografeer en dan in een warme ruimte binnenkom, dan heb ik ook condens op mijn lens. Kan je weinig aan doen.

Maar ik begrijp je frustratie volkomen, het is wat ongelukkig geformuleerd door Sony klantendienst misschien, maar ik probeer het gewoon een beetje te relativeren voor je... :slight_smile:

Hoe kleiner het verschil in temperatuur van je camera en het water, hoe minder problemen je zal hebben. Leg de camera niet (sowieso nooit) in de volle zon...

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
Zerobeaufort
Nieuw

Beste Erik,

Ik heb hetzelfde maar dan met de opvolger, de 66ve. Is het probleem bij jou verholpen ? Hoe ?

Dank voor je antwoord
flydijk
Nieuw

Beste erik Glanzer

ik heb precies hetzelfde probleem.

Echter is het bij mij zo erg , dat ik niet kan filmen.

Voorbeeld, ik was op vakantie in cuba, pak de camera en wil gaan filmen, dit gaat niet want er is condens achter de lens. Deze condens hielt meer dan 6 u aan.
Dat betekend 6u lang NIET filmen.

Zojuist contact gehad met Sony, hun antwoord :
dat hoort bij deze camera type's. 

Pardon dat hoort bij deze camera, dat er condens gevormd word en dat er dus 6u lang niet gefilmt kan worden...!
Waarvoor koop deze consument anders een waterdichte camera ......?

Tot op heden is mijn probleem nog steeds niet naar behoren opgelost door Sony, om te schamen.

Ik raad dan ook iedereen af om de Sony waterdichte camcorders te kopen, omdat er zich door een productie fout condes vormt achter de lens !!!

Waardoor er dus NIET gefilmt kan worden !!!

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Flydijk,

Ik wil zeker niets goedpraten voor Sony, maar condensvorming is een verschijnlijk waar je weinig kan aan doen. Het zal erg voorkomen in (tropisch) warme gebieden waar een groot verschil is tussen temperatuur van de omgeving en het water.

Ook bij (dure) onderwaterbehuizingen komt condens voor. Dat is fysisch verschijnlijk als gevolg van een verschil in temperatuur tussen de buitenzijde en de binnenzijde van de camera dat de luchtvochtigheid in de camera beïnvloedt. "Warm" waterdamp slaat neer op een koud oppervlak wat altijd het geval zal zijn onderwater.

Tenzij ze camera's in "waterdampvrije" omgevingen zouden maken, valt het niet te voorkomen, zo lijkt me.

Als ik met mijn camera met lens in de winter buiten fotografeer en dan in een warme ruimte binnenkom, dan heb ik ook condens op mijn lens. Kan je weinig aan doen.

Maar ik begrijp je frustratie volkomen, het is wat ongelukkig geformuleerd door Sony klantendienst misschien, maar ik probeer het gewoon een beetje te relativeren voor je... :slight_smile:

Hoe kleiner het verschil in temperatuur van je camera en het water, hoe minder problemen je zal hebben. Leg de camera niet (sowieso nooit) in de volle zon...