Deel jouw ervaring!
Mijn DCR-HC23E kan ik niet meer via USB aansluiten op mijn computer. Deze heeft Windows 7 als besturingsprogramma. Een Ilink aansluiting zit er niet op.
Hoe moet ik mijn filpjes nu van de band halen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb dezelfde probleem als TS: DCR-HC23E wordt niet herkend in Windows 7 (64-bit).
Aanvullend probleem is dat ik geen firewire kabel heb en ook geen firewire aansluiting op mijn PC.
Als mogelijke oplossing zou het bestand SPU_Installer0907b zijn. Deze heb ik gedownload en geinstalleerd maar hij biedt alleen de mogelijkheid om via firewire films over te zetten.
Hoe krijg ik USB verbinding alsnog tot stand? De mindere kwaliteit moet ik voor lief nemen aangezien firewire aansluiting op PC ontbreekt.
Mvgr,
Victor
De HC23 heeft een firewire uitgang ofwel een I-link.
Middels deze aansluiting kan je video overzetten op je PC, het kan ook via USB maar de kwaliteit is dan wel minder goed.
Succes
Arthur
Sony Benelux
Ik heb dezelfde probleem als TS: DCR-HC23E wordt niet herkend in Windows 7 (64-bit).
Aanvullend probleem is dat ik geen firewire kabel heb en ook geen firewire aansluiting op mijn PC.
Als mogelijke oplossing zou het bestand SPU_Installer0907b zijn. Deze heb ik gedownload en geinstalleerd maar hij biedt alleen de mogelijkheid om via firewire films over te zetten.
Hoe krijg ik USB verbinding alsnog tot stand? De mindere kwaliteit moet ik voor lief nemen aangezien firewire aansluiting op PC ontbreekt.
Mvgr,
Victor
Victor,
Voor rond de 10 euro heb je een PCI kaart met firewire voor in een desktop, zo heb je het beste beeld en kan je de films op dvd gaan zetten
Arthur
Arthur,
Bedankt voor je tip! Helaas was ik met 10 euro niet klaar. PCI kaart was toch 5 euro duurder maar nu ben ik wel 2 firewire en 2 extra USB poorten rijker :smileyhappy:. En er ontbrak nog de juiste kabel :smileywink:. Maar goed, nu gaat het overzetten probleemloos. Wellicht ook enigzins te danken aan Windows 7. Naar het schijnt heeft deze gelijk alle benodigde drivers on-line gevonden en binnen no-time was de verbinding tot stand gekomen.
Er is echter iets wat ik niet begrijp... De geimporteerde film heeft een resolutie 720x576. Dit is beeldvehouding 5:4 en geen 4:3 (wat ik eigenlijk had verwacht). Wordt dit door de camera "voorgeschreven" of overneemt Windows 7 de beslissing over de import instellingen? Overigens wanneer ik de film op een DVD brand (met Windows DVD branden) blijft beeldvehouding behouden ondanks het feit dat ik zowel 4:3 als 16:9 optie heb uitgeprobeerd. Is dit correct?
Heb je wellicht wat meer info over de instellingen? Ik ben net begonnen met het leren omgaan met digitale video's. Alvast bedankt.
Victor
Ik heb hetzelfde probleem. Echter heb windows vista als besturingsprogramma. Hoe kan ik fimpjes nu op mijn computer zetten?
Ik heb dezelfde camera en probleem, echter geen pc maar een laptop (Asus A72J). Ik heb de nieuwe driver voor windows 7 al geinstalleerd, maar kom er nu achter dat ik geen firewire poort heb. Op de laptop kan ik zelf geen firewire poorten zetten. Ik zie op internet wel kabeltjes met firewire-usb, maar vraag me af of dat gaat werken. Dan sluit ik de camera roch aan op de usb-poort van de laptop. Ik heb het al met het usb-kabeltje van camera naar laptop geprobeerd, en dan krijg ik de melding dat windows 7 de cameradriver niet heeft. Heb jij een oplossing voor mij?
@vice96:
De resolutie van een 4:3 beeld (bij PAL) is 720x576 beeldpunten. Bij NTSC is dat 720x480. Je opnames worden dus correct overgenomen.