Deel jouw ervaring!
Zoals het onderwerp al aangeeft, ben ik op zoek naar een medium om mijn filmpjes van mijn Sony HDR-CX305E vloeiend achter elkaar af te spelen. De bestanden (AVCHD bestanden) staan nu op een externe harde schijf, maar ik wil ze makkelijk kunnen afspelen op mijn tv.
Op DVD branden heeft geen zin, daar krijg je kwaliteits verlies van.
Blue ray branders (zoals en DVD-recorder) zijn er schijnbaar niet, dit heb ik bij verschillende video bedrijven nagevraagd. Alleen interne blueray branders voor een pc.
Ik heb ook een Mede8er mediaspeler gehad met een 2TB harde schijf.
Hier heb ik een aantal AVCHD bestanden heen gekopieerd, helaas speelde hij ze ook niet vloeiend achter elkaar af. Na elk stukje is er een korte pauze (lees zwart beeld), wat niet prettig kijken is.
Mijn vraag is, heeft iemand de gouden tip? Want ik wil mijn filmpjes makkelijk en snel afspelen op mijn tv, zonder dat ik al te veel moet doen. Zoals filmpjes omzetten, plakke etcetera.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kunt de losse opnames samenvoegen tot 1 filmpje dat vloeiend wordt afgespeeld mbv PMH, in het menu Bewerken > Samenvoegen. Als je een DVD brander hebt kun je de film in AVCHD branden zodat je een HD kwaliteit overhoudt. Deze discs zijn echter alleen in (de meeste) Blu-rayspelers af te spelen, niet in een DVD speler. Er zijn overigens wel degelijk externe Blu-raybranders die je via USB aan je PC hangt. Voor het kwaliteitsvertschil maakt dat niet uit, wel heeft een Blu-ray meer opnamecapaciteit.
Je kunt de losse opnames samenvoegen tot 1 filmpje dat vloeiend wordt afgespeeld mbv PMH, in het menu Bewerken > Samenvoegen. Als je een DVD brander hebt kun je de film in AVCHD branden zodat je een HD kwaliteit overhoudt. Deze discs zijn echter alleen in (de meeste) Blu-rayspelers af te spelen, niet in een DVD speler. Er zijn overigens wel degelijk externe Blu-raybranders die je via USB aan je PC hangt. Voor het kwaliteitsvertschil maakt dat niet uit, wel heeft een Blu-ray meer opnamecapaciteit.
De geboden oplossing werkt goed, PMH werkt goed hiermee.
Wij ervaren sinds kort een nieuw nadeel.
Als wij bestanden (AVCHD) uploaden dan duurt dit heel erg lang. Ook zien we in de betreffende map dat er bestanden extra aangemaakt worden (.mts) op basis van alle AVCHD bestanden.
Naar mijn weten was dit eerst niet zo.
In de tussentijd is onze laptop weggeweest voor reparatie, dus PMH staat er nu weer nieuw op.
Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden, zodat ik weer direct mijn AVCHD bestanden van mijn harde schijf op een DVD kan branden?