annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony AX53 + Rode videomic pro aanraakgeluiden?

profile.country.NL.title
avk2802
Nieuw

Sony AX53 + Rode videomic pro aanraakgeluiden?

Onlangs heb ik de Sony AX53 aangeschaft. Ben super tevreden met de beeldkwaliteit en stabilisering. Echter gebruik ik ook een externe microfoon, te weten de Rode Videomic Pro.

Als ik deze aansluit op de camera dan lijkt het er op dat de internal microfoon niet uit gaat.

De camera laat aanraak geluiden van de camera horen (bijvoorbeeld als je aan het in-/uitzoomen bent) wat niet zou moeten. Heb de microfoon eerder gebruikt bij een andere sony camera en daar had ik geen last van aanraak geluiden.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van het horen van aanraakgeluiden op de opnames?

Alvast bedankt.

Arjen

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @avk2802 en welkom bij de Community!

Dan lijkt het er inderdaad op alsof er geen contact gemaakt wordt.

Dit kan dan meerdere oorzaken hebben en dat is zo op afstand altijd een beetje lastig.

- Er kan iets zijn met de microfoon, heb je de mogelijkheid om deze op een andere camera te testen? 

- De plug van de microfoon maakt net niet goed contact met de camera. Lastiger te testen want dan zou je het met een andere microfoon moeten proberen.

In principe zou het inderdaad gewoon moeten werken, maar er kan natuurlijk altijd exemplarisch iets mis zijn met de microfoon of de camera. 

profile.country.NL.title
avk2802
Nieuw

Ik gebruik de microfoon ook mijn canon 70d en daar heb ik geen problemen met aanraakgeluiden.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Dat kan het dan dus niet zijn.

In de helpgids lees ik nog dit: http://helpguide.sony.net/cam/1630/v1/nl/contents/TP0000941300.html

• Wanneer u [Audio opnameniveau] instelt op [Handmatig], wordt [Ingeb. zoom microf.] automatisch ingesteld op [Uit].

Weet niet of je daar al iets mee geprobeerd hebt?
Ik lees dat als : Wanneer je het audio opname-niveau handmatig instelt, dat dan de ingebouwde microfoon uitgeschakeld wordt. Misschien kun je zo testen of inderdaad de ingebouwde microfoon aanblijft?

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hier staat ook nog een stukje, misschien kan je daar wat mee: 

http://helpguide.sony.net/cam/1630/v1/nl/contents/TP0000941312.html

profile.country.NL.title
avk2802
Nieuw

Dat had ik ook al gevonden en uitgeprobeerd maar dat heeft ook niet tot het gewenste resultaat geleid.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Dan zou k eens bij een winkel langsgaan en vragen of je een andere microfoon kan proberen.

Als het dan nog niet lukt kan er natuurlijk exemplarisch iets mis zijn met de camera.