Deel jouw ervaring!
Ik ben in het bezit van een Sony HDR-XR160E handycam 3.3 met harde schijf.
Mooie opnames en afspelen rechtstreeks op TV via HDMI kabel is 100% mooi te noemen. Maar ik wil de opnames opslaan en weer kunnen afspelen. Via de laptop een DVD maken geeft problemen omdat het AVCHD systeem nauwelijks afspeelbaar is op de huidige DVD spelers verder kost het veel opname capaciteit. Oplossing volgens anderen is a) blueraispeler aanschaffen b) DVD - writer aanschaffen c) media speler aanschaffen.
Verder is het bewerken van een film met de door Sony mee geleverde PMB CD erg beperkt.
Heeft iemand oplossingen voor bovenstaande problemen?
Dank voor uw moeite!
Beste Niels,
Je geeft aan dat je de file op een DVD wilt branden en dat lukt ook.
Maar een AVCHD is Blu-Ray.
Zie hieronder de link;
http://nl.wikipedia.org/wiki/AVCHD
Alleen een blu-ray speler kan dat soort DVD's/Blu-Ray's afspelen.
Ik raad je aan om 1 alles op blu-ray te branden en 2 het af te spelen via een blu-ray speler.
Met vriendelijke groet,
The Hat
Schaf pinacle studio (versie 15 of 16 en nu versie 17 an daarmee kan je je films bewerken. Ik heb een blu ray brander aangeschaft van LG en daar zit softaware bij om een blu ray disc te maken met menu's enz. Er is ook software van sony om video te bewerken en van cyberlink. Op zich ontlopen de programma's elkaar niet en ik werk toevallig met Pinacle studio 15 en ben daar erg tevreden mee. Het werkt simpel met knippen en plakken en slepen van beeld geluid en overgangen enz. HD op een DVD moet je devalueren naar een slechter beeld en daar heb je geen HD camera voor gekocht. Dus blu ray blijft over als je de video wil bewaren en op een 25 gig schijf kan ik 2 uur en 40 minuten kwijt in HD 720.
Sucses
Geacht heer, mevrouw
ik handycamera en softweer voor.
een film kan ik niet naar de computer daownloen?
hoe kan de film via de softweer downloaden en of via tv spelen
Amin Aref
<persoonlijke gegevens verwijderd>
Hallo AnimalAref en welkom bij de Community!
Welk type handycam heb je?
Downloaden naar de computer is vaak lastiger dan afspelen op tv, maar afhankelijk van welke aansluitingen de tv heeft. Vaak kun je met een kabel de handycam met de tv verbinden en zo je films op je tv bekijken.
Overzetten naar je computer is verschillend of je een handycam hebt die met tapes of een geheugenkaart werkt.
Geachte heer, vrouw,
Dank voor u antwoord, mijn handycamera is:
Sony dcr dvd101E 80315. 7,2 V
Softweer ImageMixer Ver.1.5
De vraag nogmaal
Ik kan een film niet naar de computer ervaring
Wat kan ik doen?
Ik kan de handycamera niet aan de tv aansloegen?..
< persoonlijke gegevens verwijderd >
Beste AnimalAref,
In de handleiding lees ik dat de camera met de bijgeleverde kabel aan de televisie aangesloten kan worden.
Je kunt de handleiding hier downloaden:
https://www.sony.nl/support/nl/product/DCR-DVD101E
(gebruiksinstructies)
Als je de disc in de camcorder finaliseert, kun je deze afspelen met de dvd speler in je computer.
Je kunt dan bij mijn weten ook via de verkenner je film kopiëren naar je computer. In de handleiding staat ook beschreven hoe je de camera kunt aansluiten op de computer, dan kun je de Image Mixer beelden bewerken en bijvoorbeeld je disc kopiëren .
In de Image Mixer software zit ook een help-functie: Rechtsboven staat een (?), als je daar op klikt kun je zoeken in de help-gids.
Alle bestanden van je camera naar de harde-schijf van je PC overzetten en monteren met SONY software!!!
Ik gebruik hiervoor SONY VEGAS MOVIE STUDIO HD Platinum 11 HD.
Inmiddels zijn ze al bij vesie 13.
http://www.sonycreativesoftware.com/homestudio
Alles kan je hiermee monteren. Vervolgens kan je er een HD-bestand van laten maken en die op een DVD (!!!) branden.
Je hebt dan een HD-DVD die je met TSMuxer kan maken.
Je kan ook DVD Architect (van SONY) een ISO bestand laten maken en die met (bijv CDBurnerXP) naar een DVD branden.
Let wel op: Niet elke BD-speler speelt een HD-DVD af. Ook is de tijdslimiet van een HD-DVD maar zo'n 20-30minuten video MAX!!!!!
Beter is uiteraard om je film dan op een BD-schijfje te branden.
Succes met deze (toch wel) zeer leuke hobby!!!