Deel jouw ervaring!
Hee,
Ik heb een dringende vraag. Ik heb een SONY handycam HDR-CX250E. Nog niet zoveel gebruikt, maar ineens gaf hij aan bij het drukken op de opnameknop dat er een toegangsfout was. Hierna stopte hij dus met opnemen en ging hij weer over naar de stand-by stand! Dit gebeurt dus elke keer als je wilt opnemen. Oftewel wij kunnen niet meer opnemen. Wij hebben geen idee waarom er een toegangsfout is en wat we er aan kunnen doen. Er is ook helemaal geen schade aan het apparaat, nooit gevallen en niet vaak gebruikt. Ik hoop dat er iemand is die ons zo spoedig mogelijk kunnen helpen, want nu kunnen wij niet meer filmen!
Groet.
Zou de geheugenkaart eerst controleren: vol, niet juist geplaatst, geblokkeerd, beschadigd? Misschien eens kijken of met een andere kaart het probleem blijft bestaan.
Hee,
dank voor antwoord! We hebben al met meerdere kaarten geprobeerd. Volgens mij zit daar helaas niet het probleem. Heb je misschien meer suggesties?
Heb je al eens een complete reset geprobeerd? Kleine kans dat dat de oplossing is, maar het proberen waard...
Heb je SD kaartjes of Sony memory sticks geprobeerd?
Staat er trouwens ook een error-code bij de foutmelding?
Sorry voor het late antwoord. Hartelijk dank voor reactie. We gebruiken SD kaartjes en hebben nu met meerdere geprobeerd maar bij allen gaat het mis. Het apparaat geeft alleen aan dat er een toegangsfout is maar niet welke. Na een paar seconde opnemen komt het beeld "toegangsfout" voorbij en volgt het beeld "bezig met herstellen van gegevens". Dit duurt allemaal maar een paar seconde maar daarna is hij dus hersteld en heeft hij niets opgeslagen.
Als je zeker weet dat je met de juiste geheugenkaarten werkt, zou je deze voor gebruik eens kunnen formatteren. Misschien dat de opslag dan wel lukt. De camera compleet terugzetten naar de fabrieksinstellingen zou ik ook zeker proberen.