annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HDR-AS100 Bestanden wissen.

friklein929
Ontdekker

HDR-AS100 Bestanden wissen.

Ik heb zojuist een AS100 action cam aangeschaft. Na het importeren van mijn bestanden worden ze niet van de geheugenkaart gewist, de bestanden zijn read only. Ik krijg de melding dat de kaart geformatteerd moet worden. Dit reeds 2 x gedaan, echter de bestanden blijven read only en kunnen ook niet in de verkenner gewist worden. Bij mij vorige cam (AS15) gebruikte ik dezelfde kaart en werden de bestanden na importeren gewist. Hierdoor begon ik telkens met een lege kaart. Ik kan de kaart alleen leeg maken door te formatteren, erg omslachtig.

Graag advies.

Tags (1)
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ben ik niet bekend mee. Maar even gegoogled en kwam hier op: https://us.en.kb.sony.com/app/answers/detail/a_id/36403/p/36919,37505,68925,91994/c/65,66/kw/delete%...

Laat weten of dit helpt! 

Heb je trouwens het kaartje in de Action Cam geformatteerd? Of via de PC? Als het kaartje op NTFS geformatteerd wordt, kan dat problemen opleveren. 

friklein929
Ontdekker

De kaart is in de camera geformatteerd en dit is FAT. Indien ik de kaart in de PC doe wordt die helemaal niet herkend (W8.1).

In de camera en met de verkenner zie ik de bestanden, maar kan ze niet wissen ze zijn read only, haal ik deze vlag weg dan kan ik ze nog niet wissen.

Kan de kaart alleen leegmaken dor hem telkens te formatteren.

Frits.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

klinkt heel verdacht dit. 

Ander kaartje geprobeerd? Kan zomaar zijn dat het kaartje zelf niet goed functioneert. 

friklein929
Ontdekker

Ja heb een andere kaart geprobeerd, deze komt uit de AS15. De AS100 wil eerst weer formatteren, daarna kan ik opnemen maar de bestanden worden na export niet gewist. Ik importeer de bestanden met PMH.

Zou het kunnen dat de GPS informatie welke apart wordt opgeslagen hiervan de oorzaak is?