Deel jouw ervaring!
Goede avond,
Ik heb net een Sony HDR-AS30V aangekocht en mijn vaststelling is dat het beeld op heel korte afstand gefocust is.
Binnen de 10 - 30cm is alles haarscherp, vanaf 1m begint alles al heel wazig te worden. Onderstaande afbeeldingen zijn met het toestel genomen op 170°, steady shot uit.
Is dit normaal of is er iets niet in orde met de lens?
mvg
Brecht
Hmm, hoort niet regulier te zijn. Of heb je dat alleen met foto's, niet met filmen?
Al teruggezet naar fabrieksinstellingen?
En zit de camera in de behuizing?
Ik heb geen action cam dus ken er weinig of niets van, maar wat je toont is typisch een camera die in manuele focus zit en niet in autofocus...
Kan misschien zijn dat je in de instellingen MF hebt geselecteerd en niet AF, als zo'n optie op een action cam bestaat (ik vermoed van wel).
The camera is not in its casing.
The blur is both with video as photo.
If I google and look on the device there is no function to focus/ autofocus. I thing the actioncams are a fixed focus distance. However an action cam should have a longer focus distance to be functional.
BR
Brecht
Dan heb ik de indruk dat je action cam fout is afgesteld vanuit de fabriek als er geen knopje of dergelijke is om de focus op een bepaalde afstand te focussen.
Ik baseer mij hierop: http://www.actioncamerarumors.com/modify-sony-as100v-infinity-focus/
Hoe moet ik nu verder? Kan dit door Sony onder garantie hersteld worden?
Wat is de verwachte herstel termijn, ik vertrek binnenkort op reis en wil voorkomen dat het product dan geretourneerd wordt?
Je zegt in je eerste post dat je die pas hebt aangekocht, hopelijk in een winkel en nieuw. In dat geval zou je gewoon een nieuwe moeten kunnen krijgen via omruiling... Ik duim alleszins mee!
Ik GOK dat een herstelling tussen 4-6 weken duurt. Is zo'n beetje "typische" periode, maar kan ook soms veel sneller (maar even vaak ook veel trager...).
Gewoon: terug naar de winkel, mét DE VAGE (!) beelden van DEZE camera.
Reden: de camera functioneert niet. Je kunt DIRECT om een vervangend exemplaar vragen, omdat (artikerl 7:15 Burgerlijk Wetboek) déze camera 'niet conform het geadverteerde / aangebodene is'.
Strijd met bedoeld 'conformaiteitsbeginsel' kán 'reparatie' cbetekenen, maar DIT gegeven (vage beelden!) betreft een fabrieksfout en dat hoef jij in geen geval te accepteren, temeer daar met 'reparatie' té veel tijd is gemoeid.