annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

FDR-AX-33

profile.country.NL.title
theplayerhome
Ontdekker

FDR-AX-33

Ik heb nu al meer dan een jaar een Sony FDR-AX33 videocamera, maar  ik tast nog steeds in het duister hoe ik opnamen daarvan kan bewerken en kan opslaan op de computer en daarna kan bekijken op een smart-tv.

 

Alle opnamen zijn in het MTS-formaat. Die wil ik samenvoegen tot één film met dezelfde beeldkwaliteit: lossless, dus.

Ik heb vele programma's al gebruikt (Handbrake, Movie Maker, PlayMemories enz.enz.) om MTS te converteren naar MP4, maar dat gaat heel moeizaam per fragment of gaat gewoon niet. Dan worden er M4V-formaten van gemaakt. Die worden niet herkend door videobewekingsprograma's en dus kan ik daar geen film mee maken.  Kortom, ik krijg het niet voor elkaar.

Hoe en Waarmee kan ik nu die  MTS-videobeelden samenvoegen tot één MP4-film in dezelfde beeldkwaliteit als het origineel, zonder daarvoor peperdure videobewerkingssoftware te moeten aanschaffen?

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Hallo,

 

ik google "MTS to MP4" en dan vind ik diverse gratis converters. Ik heb niet gecheckt op lossless of zo...

Waarschijnlijk niet het antwoord dat je zoekt, maar wellicht...

 

Succes.

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
theplayerhome
Ontdekker

Goedenavond Harrm,

 

Diverse gratis programmma's (converters) heb ik al geprobeerd, maar ze doen niet wat ik graag wil. En lossless vind ik wel belangrijk met zo'n goede camera.

Ik heb nu alleen 933 losse fragmenten in MTS van deze camera op mijn computer staan. Movie Maker kan die omzetten in MP4 maar dan lever je zichtbaar beeldverlies in. Bij een ander (online)programma kun  je alleen converteren per fragment (kost je dagen...), Met Handbrake precies hetzelfde.  En dan blijft nog steeds het samenvoegen van alle MP$-scènes over wat ook niet lukt....zucht...!

profile.country.NL.title
roben008
Lid

Het samenvoegen van de fragmenten kan heel eenvoudig met Play Memories Home. Daarna is de complete film lossless over te zetten naar een ander format, met bv Any Video Converter.

profile.country.NL.title
theplayerhome
Ontdekker

Hallo Roben008,

 

Dat is het nu juist PlayMemories ziet nergens mijn map met 933 MTS-bestanden. Die worden dus niet herkend als video-formaat. Dus samenvoegen gaat dan niet.

 

 

profile.country.NL.title
roben008
Lid

Ik begrijp het probleem niet zo goed. Als je mbv PMH de bestanden vanuit de camera importeert naar de PC vraagt het programma toch in welke map ze je wil plaatsen? Die map wordt dan toch geopend als je PMH weer opstart?

profile.country.NL.title
roben008
Lid

Of zijn de bestanden niet via PMH geïmporteerd? Dat kan ook nog wel eens problemen opleveren.

profile.country.NL.title
theplayerhome
Ontdekker

Hallo Roben008,

 

De MTS-bestanden heb ik een tijd geleden op mijn computer gezet (in een map), met de bedoeling, die later als een  totale MP4-film op te slaan voor het afspelen via een usb stick, aangesloten op mijn smart-tv. Ze staan dus niet meer op mijn AX-33.

 

Nu blijkt dat  Movie Maker (toegevoegd in WIN 10 omdat de oude versie alleen nog in WIN7 beschikbaar was) weliswaar dit MTS-formaat accepteert en ook kan converteren naar MP4, maar na opslaan op de computer een forse verslechtering van de beeldkwaliteit als resultaat oplevert. En ik wil graag de scherpe full HD kwaliteit  behouden, lossless converteren en opslaan dus.

 

Ik ben nu al heel lang bezig om dit voor elkaar te krijgen. Mijn vorige digitale videocamera was een DCR PC110 E (met tapes) en die nam tenminste alles als één film op…. Nu moet je allerlei diverse formaten eerst converteren, zoeken naar geschikte programma's daarvoor  en dan ook nog naar weer andere om te kunnen opslaan…..

 

Hoe krijg ik de MTS-bestanden nu in PM (of een ander prog) waarna ik eerst kan kijken of sommige fragmenten nog knippen en plakken nodig hebben...  en waarna ik het totale resultaat als één MP4-film kan opslaan op mijn computer, dat ik daarna ook op tv  kan bekijken? En uitaard in dezelfde losless beeldkwaliteit als het origineel.

profile.country.NL.title
roben008
Lid

Als ik het goed begrijp kun je in PMH wel de map vinden, maar worden de bestanden niet weergegeven? Ik zou eerst eens proberen PMH opnieuw te installeren, terwijl de camera aangesloten is. Dat laatste is belangrijk.

profile.country.NL.title
theplayerhome
Ontdekker

Ja, dat is juist. Het aansluiten van de camera heeft geen zin want die opnamen staan daar niet meer op. Dit is allemaal vreselijk omslachtig. Als ik dit geweten had dan had ik die camera niet gekocht!