Deel jouw ervaring!
Beste mensen,
Sinds korte tijd heb ik mijn oude DVD camcorder weer even te voorschijn gepakt.
De eerste keer dat ik hem aanzette kreeg ik een C13 melding. Discfout: Verwijder disc.
Omdat het met 3 nieuwe DVD's het geval was vond ik het logischer dat het aan de camcorder ligt dan aan 3 DVD's. Ik Ben toen met de camcorder naar de BCC geweest, onze plaatselijke SONY dealer. Die hebben mij aangeraden om even met een wattenstaafje en schoonmaak alcohol de lens schoon te maken.
Na dit proces dacht ik geholpen te zijn. De disc werd gelezen en ik kon zowaar even wat opnemen. Toen ik hem weer van opnemen afhaalde kreeg ik een foutmelding dat de gegevens niet konden worden opgeslagen. De camcorder viel uit en starte op met de melding dat ze proberen de gegevens te herstellen. Dit mislukt dan altijd.
De volgende dag kon ik 2 korte stukjes opnemen en zelfs opslaan. Maar daarna kreeg ik al snel de melding opnemen uitgeschakeld.
Op het moment ben ik even radeloos wat te doen met deze camcorder. Kan iemand mij helpen met dit probleem?
Alvast bedankt voor het lezen van mijn probleem.
Bram Dimmick
Ik denk dat het apparaat simpelweg te oud is. Een systeem wat naar dvd's schrijft is heel gevoelig in zo'n klein formaat. En gezien het al 10 jaar oud is, kan ik me voorstellen dat het afgetakeld is.
Wat apart is, is dat hij volle DVD's wel gewoon afspeeld..