annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Draagriem voor de AX53 camcorder

profile.country.NL.title
Martijn_online
Ontdekker

Draagriem voor de AX53 camcorder

Ik ben op zoek naar een draagriem voor de AX53 camera, zodat ik de camera veilig kan borgen door middel van een riem om de nek heen.

De AX53 heeft aan de achterkant een enkel lusje om een riem aan te monteren. Bij voorkeur dus een draagriem met een enkel uiteinde. Nu zie ik op deze onderstaande pagina dat ik BLT-HSB moet hebben.

https://www.sony.net/Products/diacc/systemchart/en-gb/index.html#handycam

 

Het artikel is echter niet Nederland niet meer te krijgen. Nog wel via ebay, maar daar vraagt men een belachelijke prijs. Heeft iemand een andere oplossing cq. een alternatief?

 

Ik zie bv draagriemen die je vastschroeft aan een camera (via het statiefschroefdraad). Dat lijkt me echter niet zo praktisch, omdat je de camera dan niet makkelijk neerzet.

 

Mvg

Martijn

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Ellen_M
Lid

Hi Martijn,

 

Wij hebben je vraag doorgezet naar de product manager die er hopelijk snel op terugkomt.

Wellicht dat in de tussentijd een van de andere leden je al verder kan helpen.

 

Fijne avond!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ellen

profile.country.NL.title
Martijn_online
Ontdekker

Bedankt Ellen.

profile.country.NL.title
Martijn_online
Ontdekker

Beste Ellen,

 

Helaas hebben andere forumleden nog geen oplossing gepost. Weet je al iets meer van de "product manager"?

 

Mvg

Martijn

profile.country.NL.title
Ellen_M
Lid

Hi Martijn,

 

Wij hebben het weer even nagevraagd en er zijn inderdaad straps die je gewoon onder de statiefaansluiting kan vastschroeven. Dan hangt de camera alleen ondersteboven i.p.v. met de lens recht naar beneden.  Zie als voorbeeld deze link: https://www.cameratools.nl/tassen-koffers/draagriemen/blackrapid-street-breathe/

 

Dergelijke riemen zijn vaak ook nog veel praktischer in gebruik dan een standaard neckstrap.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ellen

profile.country.NL.title
Martijn_online
Ontdekker

Beste Ellen,

 

Bedankt voor je reactie. Mij lijkt een dergelijk model niet handig, want:

- de camera hangt op zijn kop

- je kunt de camera niet makkelijk neerzetten omdat in de onderkant v.d. camera een ophangpunt is geschroefd.

 

Ik heb op eBay nog een "strap" kunnen vinden met een enkel ophangpunt (voor een redelijke prijs). Zie afbeelding.

Vreemd dat Sony het niet meer levert.

 

Mvg

Martijn

 

Strap.jpg

profile.country.NL.title
Ellen_M
Lid

Gelukkig toch nog 1 gevonden!

CokHarteveld
Nieuw

Ik heb de volgende oplossing gevonden ….. gebruik de beide lusjes aan de hanswrap.

Groeten, Cok.20191127_193316.jpg20191127_193246.jpg

profile.country.NL.title
kaphuis
Nieuw

Waar is de riem gekocht, heb je een link?
Kan hem nl. nergens vinden.