annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

camcorder HDRPJ620 onscherp en flikkerend beeld

wilsmerboy
Ontdekker

camcorder HDRPJ620 onscherp en flikkerend beeld

bij opnames  met daglicht of veel wit  licht heb ik behoorlijk scherp beeld maar flikkert toch nog bij afspelen   ....... bij opnames in minder belichte omstandigheden en kleur lampen  spots en kleurleds die op de muziek mee veranderen  heb ik onzuiver en flikkerend beeld . da is echt niet om te aanzien of naar te kijken op pc  of tv scherm -  tijdens de opnames zie dt het beeld al onzuiver word ....... doe namelijk veel opnames meestal s'avonds bij optredens van een muziekband  ........... bij mijn vorige camera een hdr cx-115 e had ik dit probleem niet  enkel als de belichting minder was kreeg ik donker beeld  maar toch nog behoorlijk scherp 

ik heb al van alle instellingen proberen te wijzigen  maar krijg geen beter resultaat  ben al in de winkel langs geweest maar die kunnen me ook niet voorthelpen  of heb ik een verkeerde type camcorder  gekozen .... ben zwaar ontgoocheld  als ik zie dat mijn andere Sony  zo mooi beeld gaf  waar ik ook prachtfotos uit de films kon halen  ..... de is nu onbruikbaar daar hij een streep weergeeft in het opnemen 

het geluid is thans prima  is hier iets aan te doen ?? 

dank bij voorbaat  

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo Wilsmerboy en welkom bij de Community!

Op hoeveel frames per seconde film je? (50p, 25p..) Dit kan namelijk van invloed zijn bij het filmen met niet-natuurlijk licht/lampen/spots/etc. 

Wat me zo te binnen schiet zou het kunnen zijn dat de frequentie van het licht zorgt voor strepen en 'schokkerigheid', als het aantal frames net verkeerd staat ingesteld.

wilsmerboy
Ontdekker

hoi  ..... ik heb  alledrie instellingen al gebruikt zowel 50p 50 i  en 25 p

heb op aanraden van de verkoper een ander geheugenkaart gekocht maar ik betwijfel of het daaran ligt   

lijkt of het beeld al wazig binnenkomt op mijn scherm  ..... precies zo sneeuwachtig op mijn cam scherm en   zefs bij daglicht  ... en heb nochtans het scherem zuiver gemaakt met zo een brillendoekje doe ik meestal voor ik begin  ...... ga het van t weekend nog eens uit testen   .......  

heb op .. de laatste 4 concerten van mijn favoriete band heb ik dan nog enkele  deftige opname kunnen maken al goed dat ik ze bijna wekelijks kan zien   ...... gebruikte ze ook een beetje als promomateriaal voor hun  ...... 

als het dan niet ok is   ..... maar ne keer laten nazien door sony zeker 

grtjes P

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Schokkerig beeld zou niets te maken moeten hebben met een vieze lens, dan zou je eerder vlekken verwachten.

Geheugenkaart lijkt me ook niet zo'n probleem in deze, misschien een leuke marge voor de verkoper :wink:

Lastig in te schatten, je zou natuurlijk pech kunnen hebben dat er iets mis is met je camera.

Inderdaad nog eens goed testen met de verschillende p's (ik dacht dat 25 p minder kans gaf op strepen door lichtfrequentie) en steadyshot.

Succes! We horen graag of het gelukt is. 

wilsmerboy
Ontdekker

hoi beste 

ik heb geen beter resultaat bekomen  ...... op zaterdag was er zeker voldoende licht in de zaal maa rmijn beelden blijven zo sneeuwachtig korrelig en onscherp  ........ heb ook met mij oude camera enkele opnames gemaakt en de instellingen vergeleken  met de nieuwe en die zijn toch zuiverder 

en op zondag namiddag was er minder licht dus .....  da geeft al helemaal onzuiver  beeld :smileysad:ook met verschillende framerates ......... ik kan jammer genoeg langs hier geen beelden laten zien  durf ze gewoon niet op you tube plaatsen  en zo naar hier linken ...... enkel wat fotos uit mijn opnames dan zie ook al dat da lang nie ok is   2 van mijn nieuwe cam en eentje van mijn oude cam met streep in maar veel zuiverder beeld 

dus ik ben teneinde raad  ..........  het enige dat ik me kan bedenken dat er iets mis is in de camera zelf  dus  

als jullie geen raad meer voor me hebben zie ik enel als oplossing hem laten nazien en dan nog  ??? ........ zo heb ik er ook niet veel aan  een dure miskoop deze keer :slight_frown:

grtjs P

DSC00075.JPG

Cindy - See you later alligator -  Loos (Fr) - 20151122002318 (2).jpgDSC00124.JPGCindy - Cotton eyed Joe -  Loos (Fr) - 20151122004927 (1).jpg

wilsmerboy
Ontdekker

toch nog even een opname van zondag laten zien met 50i framerate .... maar zoals ik al zei is het met 25 p of 50p niet merkelijk beter

grtjes Peter

wilsmerboy
Ontdekker

en nog eentje van mijn oude camera enkele maanden terug toen die nog intact was

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Oei da's een aanmerkelijk verschil inderdaad...

Het lijkt bijna of de resolutie veel te laag is, zulke korrelige beelden. Van een camera in deze prijsklasse zou ik inderdaad betere beelden verwachten.

Denk dat inderdaad de laatste optie is om de camera na te laten kijken....

wilsmerboy
Ontdekker

hoi ....... in elk geval bedankt voor de hulp al  sta ik nog evenver momenteel ....... 

kan je een beetje gegrijpen dat ik ontgocheld ben  na al die pogingen  - iets wat een hele mooie souvenir had kunnen worden afgelopen zondag ......   mijn favoriete zangeres van mijn favoriete band die een nummer meezingt met een Bevriende Nederlandse band zonder dat dat afgesproken was  ........  maar ja  

grtjes Peter

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ja dat is zeker een enorme domper! Helaas kunnen de communityleden niet meer voor je doen dan de adviezen die al voorbij zijn gekomen... Denk dat het toch tijd wordt om contact op te nemen met de winkel of direct met de klantenservice van Sony zelf. 

Als ik het goed begrijp heb je de camera nog maar pas dus zou nog binnen de garantie moeten vallen?

Succes in elk geval en we horen graag hoe het afloopt!