Deel jouw ervaring!
Hallo, ik heb sinds kort de FDR-AXP33
Als ik opnamen maak ( en dat heeft niets met deze camera te maken),
dan heb ik wel eens stukken film die ik eraf wil knippen of wil bewerken.
In het midden gelaten, waar ik dat mee doe : is het
mogelijk die bewerkte video's terug te zetten op mijn FDR-AXP33 ?
Na veel geploeter heb ik nog geen mogelijkheid daarvoor gevonden.
En waarom zou ik dat eigenlijk willen ( dat terugzetten ) ?.......
Nou, omdat de ingebouwde projector me reuze meevalt !!!!
Het lijkt er vooralsnog op dat ik daarmee ( met de projector ) alleen de ruwe
films kan laten zien, waar ook de slechte stukjes in zitten : krijg je er automatisch/gratis
bij 😞 😞 😞
Wie weet raad ?
B.v.d
Paul
Ik weet het niet zeker, maar het zou moeten kunnen denk ik.
Waarmee knip je filmpjes? Als je playmemories home gebruikt om te knippen, kan je het filmpje op de camera misschien vervangen door het geknipte filmpje.
Je vindt de filmpjes als je je camera aansluit op de pc, dan op je camera kijkt: vermoedelijk is er een map die "private" heet en dan moet je zoeken naar de map met je filmpjes in. Dat kan AVCHD zijn, maar in jouw geval misschien een map met XAVCS? Ik kan het niet bevestigen.
Kortom: probeer het filmpje op je camera te krijgen door eerst de map te zoeken op de camera waar de filmpjes worden in opgeslagen, en probeer dan een filmpje met DEZELFDE extensie op je camera te zetten in dezelfde map. (file eventueel vervangen)
Met playmemories home verandert de extensie van je videofile niet. Lijkt me het proberen waard!
Hallo Portmixus,
Ik gebruik zowel Playmemories home, als Adobe Premiere Elements 13.
Bij het gebruik van Playmemories home ( ik vind het trouwens een behoorlijk waardeloos en
vooral onduidelijk programma ) , moet je het daarmee geknipte filmbestand eerst "importeren", d.w.z
op je PC opslaan.
Goed, dat heb ik gedaan met een bewerkt filmpje in de XAVC S 4K indeling.
Het oorspronkelijke filmpje bleek te vinden op de geheugenkaart in de camcorder in de map :
PRIVATE/M4ROOT/CLIP
Als ik daar mijn bewerkte filmpje vanaf mijn PC in wil laten vallen ,
dan krijg ik de mededeling : "De schijf is tegen schrijven beveiligd : verwijder de schrijfbeveiliging
op deze schijf of gebruik een andere schijf "
Natuurlijk heb ik geprobeerd het schuifje op mijn SDXC kaart om te zetten, maar dat hielp niet.
Wat betreft Adobe Premiere Elements 13 :
Je kunt daarmee exporteren in de XAVC-S indeling
Dus, heb ik met mijn FDR-AXP33 een filmpje opgenomen in de XAVC-S HD indeling :
Het filmje bleek ook gewoon te vinden zijn
op de geheugenkaart in de camcorder in de map :
PRIVATE/M4ROOT/CLIP
Filmpje daarna op de PC geimporteerd, en bewerkt met Adobe Premiere Elements 13
Daarna het filmpje weer terug proberen te zetten in de map CLIP van de camcorder : zelfde
mededeling : de schijf is tegen schrijven beveiligd etc,..
Ik zou het erg jammer vinden , als het dus echt zo is dat "gekuiste" video's ( nee, ik
ben geen vlaming 😉 ) niet terug te zetten zijn op mijn camera.
Als het wel mogelijk zou zijn, zou je toch pas echt een aardige videopresentatie
via de projector kunnen doen, want DAT !! is waar het mij uiteindelijk om gaat.
Nou, ik hoop toch nog dat het op een of andere manier mogelijk zal blijken te zijn.
Via een softwareupdate wellicht ??
Tot zover,
Groeten,
Paul
Ik heb 1 ding niet helemaal begrepen uit je uitleg, heb je ook geprobeerd de sdxc kaart in je pc rechtstreeks te steken of enkel via een kabel aan je camcorder? Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er een melding zou komen dat de schijf beveiligd is tegen schrijven als je het rechtstreeks in de pc steekt. Mocht je dat nog niet geprobeerd hebben, lukt dat?
Hallo Portmixus,
Ik heb het nog even geprobeerd door mijn SDXC kaart rechtstreeks in
mijn PC te steken.
Het bewerkte bestand kon ik dan zonder problemen laten vallen in de Map "CLIP"
van het pad "PRIVATE/M4ROOT/CLIP" van de geheugenkaart.
Kreeg dus inderdaad geen melding van "schijf beveiligd tegen schrijven", etc.
Zag dat de bewerkte bestanden gekopieerd werden , en kon ze daarna gewoon
zien staan in "PRIVATE/M4ROOT/CLIP"
Maaaar, bij terugplaatsing van de geheugenkaart in de camcorder
waren ze in de AFSPEELFUNTIE van mijn camcorder niet terug te vinden,
terwijl ze wel te zien waren in "PRIVATE/M4ROOT/CLIP"
Enige verschil wat ik dan verder zie is , dat de oorspronkelijk met de camcorder opgenomen
video's vergezeld gaan van XML bestanden.
Bij de teruggezette bewerkte videobestanden zijn die niet aanwezig.
Groeten,
Paul
Dat is al vooruitgang!
Als je het videobestand vervangt door een videobestand dat geknipt is door PMH, en al de rest laat staan, zou het dan werken? De vraag is of dat niet wat omslachtig is...Het geheim zit wellicht in alle "randinfo" die bij het bestand hoort.
Uit vroegere ervaring met PJ-camcorders weet ik wel dat je ook je laptop of tablet (?) kan aansluiten op je camcorder om te projecteren. Ik denk dat het bij dit model ook zeker mogelijk is.
Misschien moet je daar even voor in de handleiding kijken als dat jou kan helpen!
Sorry dat ik je niet concreter kan helpen, heb geen camcorder met een projector noch met 4K