Deel jouw ervaring!
Ik heb een HDR XR 500 .
Als ik mijn camera beweeg om bv een pan/horizontaal beweging te maken , zijn de opnamen onscherp/brokkelig.
is dat normaal met HD filmen?
Ligt het aan de harddisk opnamen?
Is het te voorkomen?
Als ik met mijn Lumix foto camera film heb ik dat minder,waarom?
Is het mogelijk je video rechtstreeks op je tv af te spelen? (een hdmi naar mini hdmi kabel heb je ervoor nodig...kost niet veel).
Ik zie voorlopig maar 2 opties:
- je bent extra gevoelig voor interlacing 😄 (wat perfect kan, maar daar heeft de prijs niet mee te maken, toen was progressive minder vanzelfsprekend!)
-Final cut pro doet iets met je beeld bij het importeren OF de preview van de je video wordt door final cut pro gewoon slecht weergeven. Is het beeld afgewerkt nog slecht? (dus gebrand op een dvd of dergelijke en afgespeeld op tv).
Normaal gezien zijn previews in videobewerkingsprogramma's van lage kwaliteit om minder pc-belastend te zijn...ik heb een licht vermoeden dat daar de oorzaak ligt?
Ok, genoeg te doen!
Ik ga een hdmi kabel kopen en proberen.
Helpt het als ik een lagere compressie kies op de camera (wel binnen HD)
Ik heb ook het vermoeden dat FC iets doet maar ik heb geen alternatieven!
De .mov uit de camera zijn ook onscherp in VLC en verschikkelijk in QuickTime!
bedankt!
ik heb de camera aangesloten op de tv , het beeld is prima!
via final cut pro bestanden geconverteerd en dan is het veel minder/slecht.
Wat kan/moet ik doen?
Moeilijk te zeggen, ik heb geen final cut pro...ik denk dat het wel mogelijk moet zijn. (ergens instellingen van final cut pro?)
Ik gebruik zelf sony vegas, misschien kan je eens een demo downloaden en uitproberen? (vegas studio bijvoorbeeld kost maar 50 euro en doet alle belangrijkste zaken van de vegas pro).
Probeer zeker ook een afgewerkt filmpje op dvd te branden en af te spelen, dat is wat telt zou ik zeggen.
Video importeren doe ik via sony playmemories home (gratis). Ik vertrek altijd hiervan. Deze files open ik dan in de videobewerkingssoftware...
Alleszins geruststellen zou ik zeggen dat het niet aan de (dure) camcorder ligt 😉 Topding hoor!
Ik heb geen PC Sony ondersteund niet macosx!
Jammer!
Volgens Apple ligt het an mijn monitor...
De Mac wordt nu wel ondersteund: er is een update van eind december 2013 die je kan downloaden vanaf de downloadpagina. Ik gebruik dit echter zelf niet, want via FCP X gaat dat prima.....
Ik heb een Sony HDR-CX730E. Ik importeer de beelden rechtstreeks in FCP X (nu versie 10.1). Dus zonder om te zetten en geeft dus ook geen kwaliteitsverlies. Kan dat niet met de beelden van jouw camera? Of is het inmiddels wel gelukt allemaal?