annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Beweging/Pan

Zalma123
Ontdekker

Beweging/Pan

Ik heb een HDR XR 500 .

Als ik mijn camera beweeg om bv een pan/horizontaal beweging te maken , zijn de opnamen onscherp/brokkelig.

is dat normaal met HD filmen?

Ligt het aan de harddisk opnamen?

Is het te voorkomen?

Als ik met mijn Lumix foto camera film heb ik dat minder,waarom?

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Zonder het beeld te zien is het moeilijk om te begrijpen wat je precies bedoelt, maar als je brokkelig beeld zegt, denk ik aan een misschien te lage ingestelde kwaliteit? Stel het alleszins zeker in op kwaliteit "FH".

Een nadeel van de XR500 (maar toen was dat de norm...) is dat het 1080i gebruikt ipv 1080p. Een interlaced beeld geeft horizontale lijntjes als je snel pant.

Een andere mogelijk dat ik al gezien heb bij mensen is een brokkelig beeld na importeren en omzetting naar een ander formaat (vooral naar avi...). Heb je het beeld van de camera eens rechtstreeks op je tv afgespeeld via een hdmi kabel? Als de pure data uit de camera op tv ook zo is, en de kwaliteit staat maximaal ingesteld, is er niet veel aan te doen, tenzij een defect aan de camera (wat ik ten zeerste betwijfel...) Importeren doe je best met playmemories home (van sony zelf en te downloaden via sony).

Let us know! 🙂

Hoe kan ik een beeld op de forum laten zien?

Het beeld (hoogste kwaliteit) is onscherp in Final Cut pro,na een  direct transfer vanuit de camera..

Ik kan niet met de sony software werken met mijn apple computer.

Het interlace zal een probleem zijn(?) ik had niet verwachten dat het zo erg zal zijn,onbruikbaar als je een pan doet zeker dichjbij!

en dat voor een camera van bijna 1000€

Is het minder als je een andere compressie gebruik op de camera?

KelvinV
Bijdrager

Hoi Zalma, 

Om een afbeelding toe te voegen in een bericht, kun je in het 'hoofdtekst' veld klikken op het icoontje met de boom. Dit opent een pop-up (let er dus op dat je geen pop-up blocker aan heb staan) dat je een afbeelding laat uploaden. :slight_smile:

Groetjes,

Kelvin 

Zalma123
Ontdekker

sorry! hoe kan je een film laten zien?

KelvinV
Bijdrager

Hoi Zalma, 

Ah, sorry, dat kan op ongeveer dezelfde manier. In plaats van op het icoontje met de boom, klik je op het icoontje rechtsdaarvan, wat een beetje lijkt op een fysieke rol film. :slight_smile: 

Succes! 

Kelvin 

Zalma123
Ontdekker

Ik zie geen icoontje!

Schermafbeelding 2013-10-14 om 16.50.59.png

KelvinV
Bijdrager

Hmm, vreemd dat het ontbreekt. Hoe gebruik je de community? Via mobiel, tablet, of computer? 

Zalma123
Ontdekker

Computer Macosx! Firefox!

KelvinV
Bijdrager

Sorry, mijn fout, het lijkt erop dat deze optie eigenlijk alleen beschikbaar is voor medewerkers van de community. Wellicht is een link vanaf een andere website dan een beter idee?

Excuses voor de verwarring!