Deel jouw ervaring!
Gister is bij mij de glasvezel, allemaal helemaal top. Nu heb ik op met mijn laptop en telefoon (als ik bij de tv sta) via de wifi 70mbit download, 35 mbit opload en 4 ping via de wifi (speedtest.com). maar als ik via mijn sony a8 naar speedtest.com gaat op de wifi dan krijg ik een download van 15mbit, upload 35mbit en 180ping.
Ik weet dat je via de netwerkkabel een stabieler internet hebt maar het hoe kan het dat de wifi op de telefoon en laptop het wel goed doet en op de tv niet? terwijl de afstand en omstandigheden hetzelfde zijn.
Hi Tom,
Welkom op het Sony forum!
Wellicht heeft een van onze experts een tip voor je. Zo niet, dan zal ik het tevens intern voor je navragen.
Groeten,
Noa
Dit is best een lastig onderwerp om op afstand te beoordelen waar het bij jou misgaat. Vermoed persoonlijk dat het ergens in je WiFi netwerk misgaat.
Gebruik je 2.4 Ghz en 5 Ghz of laat je beide frequenties over zelfde verbinding lopen. Sommige wifi access points hebben optie om voor 2.4 en 5 een aparte verbinding te maken. In verleden met oude wifi acces point gehad dat als ik connectie maakte met een 2.4 apparaat dat snelheid van 5Ghz apparaten inzakte.
Bereik van 5Ghz is ook wat beperkte ten opzichte van 2.4Ghz. Het kan dan ook maar zo, dat de WiFi ontvanger in de TV niet voldoende signaal binnen krijgt. En ja dit kan ook gebeuren als access point naast de TV staat. Probeer access point eens halve meter tot meter te verplaatsen. Soms wil dit wel eens helpen.
Zo heb ik zelf via meet apparatuur een heatmap gemaakt van het WiFi signaal in mijn huis. Gezien access point niet gehele huis kon bedienen. Op deze manier zag ik gelijk waar signaal goed was en waar ik een dip had zitten. Wat access points bij geplaatst en werkt als zonnetje. Net als gescheiden 2.4 Ghz en 5Ghz netwerken kunnen helpen.
Zoek eens op "heatmap wifi" en er staan vast wat gratis apps tussen. Zelf geen ervaring met de gratis software.
Beste is om bekabeld aan te sluiten. Dit is wat ik zelf liefste doe met apparaten die niet verplaatst worden en waar ik stabiele verbinding wens. Zoals de Apple TV's etc...
Bedankt voor het uitgebreide antwoord.
Ik heb zowel een 5ghz als een 2.4ghz frequentie geprobeerd, los van elkaar. Dit kan ik via de KPN wifi applicatie instellen (voor zover ik er verstand van heb). Maar wat mij verbaasd is dat het bij de telefoon en laptop wel goed is ook als ik veel verder van het wifi punt sta als de tv, is de wifi ontvanger van de tv slechter dan telefoon en laptop?
TV staat op moment 3 meter van het wifi punt af en ik kan het wifi punt of tv niet verplaatsen (zonder een hoop werk). Ik ga eens zoeken op heatmap wifi maar vind het vrij apart dat het op de laptop en telefoon goed werkt waar ik ook sta en op de TV niet. Ik had op de tv via de netflix app een internetsnelheid check gedaan en daar kwam ik uit op 70mbit (zelfde als telefoon en laptop) maar ik weet niet in hoeverre de internetsnelheid check van netflix te vertrouwen is.
Ik haal hier met Wifi gemiddeld 80/80 Mbps op de Sony A89 met een 100/100 glasvezelverbinding.
Dat het bij jou minder is kan allerlei oorzaken hebben.
Het kan interferentie zijn van een ander apparaat.
Je kan ook eens met de antenne van het modem spelen.
Alle andere apparaten met Internetverbinding uit, modem even uit en dan met je TV opnieuw verbinding maken.
En wat Instaphoto hierboven beschrijft proberen.