Deel jouw ervaring!
Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.
Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is.
Bijna iedereeen heeft het probleem.
Een kennis van mij heeft nog geen problemen, heeft hij even mazzel.
Het wachten is nu op Sony want na 5 emailswisselingen hebben ze ook mijn probleem en alle informatie naar de experts doorgezet....
Hartelijk dank voor het delen van het antwoord van Sony. Deze oplossing heeft ertoe geleid dat de tijd op de tv gesynchroniseerd is met mijn mediabox en nu kan ik weer You Tube openen op mijn tv,KD55XE9005. Top!
Idd terug naar fabrieksinstellingen
België/Nederlands kiezen
Tijd handmatig en ff instellen op juiste datum en tijd.
Na alle instellingen en updates in menu toch weer netwerk tijd gekozen.......stroom eraf en 15 minuten later erweer op tot nog toe volledige verbinding in stand gebleven...morgen weer is kijken
Hier hetzelfde probleem. Heb het stroom van de tv gehad tijdens de vakantie en na de vakantie geeft hij aan wel verbonden te zijn maar geen toegang tot internet. Gek genoeg doet Netflix het wel! Maar Videoland/Prime/YouTube allemaal niet....
Heb de tv teruggezet naar fabrieksinstellingen en alle apps opnieuw geïnstalleerd en ingesteld (Pokkewerk) en nu zijn de laadtijden retelang en de kwaliteit valt steeds terug naar erg blokkering beeld. Nogmaals stroom eraf gegooid en weer het probleem nu met wel verbonden maar geen internet...
Het betreft bij mij trouwens een Sony Bravia Kd-55ag8
Dank voor de tip!
Bij zelfde probleem sinds wel WIFI ( en ook Netflix) maar geen internet (dus geen youtube etc.). Ik vermoed sinds , de laatste update van de tv.
Een vaag probleem, met vele experimentele antwoorden in de groep.
Fijn dat er gezocht wordt, maar gezegd moet worden dat Sony dit probleem, dat al langere bestaat, wel meer klantgericht mag aanpakken.
Sony doet zich zelf hiermee ernstig te kort en de klant dus ook.
wordt vervolgd.
tv is van type
KD-49XF9005
Heb ook problemen met sony tv kd-55xg8577.
Hotspot via mobiel internet werk ook niet ligt denk ik aan Android kan geen streaming tv kijken. Update werk voor geen reet.
***** sony moet je weer beginnen!
Zit gewoon een bug in het systeem die jij zelf moet aan geven - apparaat voorkeur-
-Ontwikkelaarsopties- en dan op bugrapport generen hij gaf aan dat er een bug was en nu kan ik op internet zo heb ik het gedaan! 😛 Weet niet wat er fout was maar hulp van sony hoef ik niet op wachten. Misschien werkt het bij jullie ook zo?
hier zelfde probleem na update van tv, alles geprobeerd echter zonder effect
complete fabrieksherinrichting gedaan.
land Belgie (?) taal Nederlands
Installatie verder afgehandeld met hulp van Android GSM
E.e.a. werkt nu weer naar behoren.
Ik zal niet te vroeg juichen, maar op dit moment lijkt het resultaat met een gekke workaround te werken,
Awel ik heb uren zitten zoeken om dit probleem op te lossen: Router, netwerk, TV diagnostics, lezen op Sony probleem helper die je enkel meer problemen geeft!!
Er bleef staan: verbonden, geen internet
En inderdaad Netflix OK
En het probleem is de tijdsaanduiding, ongelooflijk maar waar!!!
De tijd op TV was niet synchroon met het netwerk
En dat is het enige probleem: SHAME ON YOU SONY om dit simpel probleem niet te kennen.
Om uw klanten zo te laten rotzooien met vanalles die er niets toe doet SHAME
Oplossing; Ga naar Instellingen
Scroll naar beneden Datum en Tijd
Kies Netwerktijd gebruiken
Kan het nog eenvoudiger?? Ik dacht het niet Shame you Sony om uw klanten zulke slechte info te geven.