Deel jouw ervaring!
Mijn Sony Smart tv (KD55XF8096BAEP) loopt regelmatig vast.
Dit gebeurd na bijvoorbeeld het casten of gebruiken van spotify, disney+ of netflix.
Het toestel reageert eerst heel traag, waarna deze helemaal vastloopt.
Alleen de netstroom eraf halen en het toestel opnieuw opstarten helpt.
Automatische updates vinden altijd plaats en er staan niet veel app op het toestel.
Deze is net een jaar oud, dus het lijkt me dat deze wel gewoon moet kunnen functioneren.
Is er een oplossing die ik zelf kan implementeren, of moet ik het toestel laten checken door een reparateur?
Wij hebben met onze Sony KD-55A8 van 8 maanden oud hetzelfde probleem. Vooral bij vooruit spoelen op Netflix of na switchen van apps loopt hij vast of valt het geluid weg. Enigste oplossing is dan de stekker er uit. Bijna een dagelijks probleem, knap irritant. Netflix kijken doen we nu maar in de slaapkamer op de 10 jaar oude Bravia met chromecast, werkt probleemloos. Was altijd fan van Sony gezien de trouwe dienst van onze €500 oude HD tv, maar nu wel een beetje spijt van de nieuwe aankoop van €1700.
@Redkire Al eens contact gehad met de support van Sony en wat zeggen die?
https://services.sony.nl/supportmvc/nl/Contact/Email?cat=televisions-projectors2&pdp=kd-55a8
Regelmatig (1x per week) een "Powerreset" (groene toets ingedrukt houden) uitvoeren is het advies.
suc6 ermee,
73's
Allern met de verkoper en wacht nog op antwoord. Ik zal volgendr week ook met Sony contact opnemen, bedankt voor het advies!
Hier gelukkig geen last meer van vastlopers, sinds de laatste android software update.
Ook heb ik de apps die problemen gaven (Spotify en netflix) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Enige kleine probleem wat ik nu nog heb is dat zo nu en dan (1-2x per dag) de grijze balk plotseling enkele seconden bovenin beeld verschijnt.
Dat is die balk die je ziet als je van input wisselt. Maar deze gaat na enkele seconden ook weer weg.