annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KD-50X85J in combinatie met ZiggoHD recorder afstandbediening valt uit

profile.country.NL.title
slaan1974_1
Lid

Sony KD-50X85J in combinatie met ZiggoHD recorder afstandbediening valt uit

Hoi,

 

Wij hebben onze Ziggo HD recorder aangesloten op de TV , de afstandsbediening die bij de TV is geleverd kan hem zien en kan hem ook besturen. Echter na verloop van tijd moet je de TV opnieuw opstarten om de HD recorder weer aan te kunnen sturen. Wij zetten de HD recorder altijd handmatig uit omdat de TV dit niet kan.

de batterijen zijn net nieuw daar kan het niet aan liggen.

als je de afstandbediening gebruikt zie je wel het licht oplichten onder het woord SONY op de TV dus het signaal gaat wel naar de TV maar niet verder.

 

Is dit een firmware issue?

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@slaan1974_1  schreef:

Is dit een firmware issue?


De commando's wordt niet vanuit de afstandsbediening verzonden, maar verstuurd vanuiy de X85j via de HDMI-verbinding naar de Ziggo mediabox.

 

Waarschijnlijk nog steeds een firmware issue van de Ziggo mediabox (type???).

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
slaan1974_1
Lid

Hoi,

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/humax-ihdr-5200c

 

dit type mediabox is het.

 

als het de enige dag wel werkt en daarna niet meer dan is het probleem de tv en niet de hd recorder, de tv verstuurd en de hd recorder ontvangt waarschijnlijk een buffer issue op de lijn. Het is welk erg makkelijk praten om het probleem te laten verschuiven naar de HD recorder.

 

maar het is lastig te zeggen omdat je geen files ervan af kan halen die gelezen kunnen worden dan zou het opgelost kunnen worden.

 

Het lijkt mij ook geen oplossing om de TV elke week te herstarten daar is het niet voor gemaakt.

 

Mvg,

Sander

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@slaan1974_1  schreef:

Het lijkt mij ook geen oplossing om de TV elke week te herstarten daar is het niet voor gemaakt.


Hoogstwaarschijnlijk doet er nog steeds een HDMI-probleem voor voor de X85j.

 

Waarom niet gebruik maken van een CI+ module eventueel i.c.m. een HDD.

Al is een HDD niet nodig als je de applicatie van ZIggoGo TV installeert, daarop kan je ook max 7 dagen tegenkijken.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
slaan1974_1
Lid

Hoi,

 

we zien dat niet als een oplossing gezien het feit dat er een probleem zit in het toestel. wat hebben jullie nodig om dit op te lossen, kan ik logs van de tv afhalen? We hebben juist een nieuwe TV gekocht die meer aankan, het lijkt me dat dit op te lossen is. De consument koopt iets wat moet werken gelukkig is de TV uit 2021 dus ik verwacht dat er nog wel wat updates komen.

 

de HDD recorder wordt gezien via de Bravia settings dus hoort hij te werken.

 

de Ziggo app vind ik niet zo goed, hij valt te vaak uit, dat is nog een ander probleem , ligt dat aan de TV of aan de App.

 

over de NPO app is ook al geen goed woord te melden die valt vaak uit op de chromecast of via TV terwijl ik youtube wel uren aan kan laten.

 

Er is nog veel werk aan de winkel.

 

Mvg,

Sander

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Het is de vraag of het aan de TV ligt. Er zijn namelijk veel problemen met de boxen van Ziggo.

Maar de vraag is ook of je de box goed hebt ingesteld op de TV, je moet niet zoeken op Humax. Bij de fabrikant zoeken op 'Ziggo', en bij het model zoeken naar het juiste model.  

Dat de Ziggo Go app of NPO app niet goed werkt kan ook aan je verbindng liggen. Is de TV met een Ethernet kabel aangesloten of via Wifi? Wifi geeft namelijk vaak problemen.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
slaan1974_1
Lid

Hoi Herels,

 

wij hebben onze tv aangesloten via ethernet.

 

jammer dat het niet met een standaard xml protocol wordt opgelost tussen de verschillende partijen

 

mvg,

Sander

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@slaan1974_1  schreef:

wij hebben onze tv aangesloten via ethernet.


De commando's naar de Next worden via HDMI verstuurd vanuit de X85j.

 

Uw settopbox bedienen met uw Sony BRAVIA®-afstandsbediening 

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!