Deel jouw ervaring!
Sinds een maand in het bezit van een KD55 A89. Lang getwijfeld tussen de LG 55CX en deze. Uiteindelijk gaven een aantal opmerkingen over de motion-issues de doorslag. En laat dat nou datgene zijn waar ik niet tevreden over ben.
Diverse programma's van zowel NPO als commerciële zenders leveren een niet-trillingsvrij beeld op bij wat snellere shots.
Programma's als Draadstaal, Kassa (de reportages, niet de studiobeelden), Reizen Waes (nogal schokkerig) en zondagavond Zondag Met Lubach voldoen niet wat mij betreft. Bij dat laatste programma heb je steeds naar links verschuivende dia’s. Op die momenten zeer trillerig/schokkerig beeld.
Het bizarre is dat zowel Champions League als Europa League eigenlijk perfect gaan. Talkshows probleemloos, een nieuwe serie als Red Light ook, net als WIDM. Op Netflix kijk ik op dit moment Vis a Vis en ondanks dat dat er gaaf uitziet ook af en toe glitches.
Het maakt niet uit of ik kijk via CII-module of Ziggo Next.
A89 is bedraad verbonden met mijn netwerk en zowel de TV en Ziggo Next zijn via HDMI verbonden met Onkyo TX-NR609
Ben ik de enige dit soort ervaringen heeft, want ik lees er op dit forum eigenlijk niks over. Kan het een instellingskwestie zijn? Netwerkissue?
Beeldmodus: Bioscoop
Motionflow: Auto
Doet het probleem ook voor als er geen HDMI-verbindingen met de A89 zijn?
Om problemen op de HDMI-poorten te kunnen uit te sluiten.
73's
@HermanLR Hier absoluut geen last van. Heb ‘m hier met een 4K 2.1 HDMI kabel aangesloten via eARC op de Pioneer VSX-934.
Heb je instellingen gewijzigd?
Al een restart geprobeerd, de Aan/Uitknop op de afstandsbediening ingedrukt houden totdat er een menu op TV scherm verschijnt, dan kiezen voor Opnieuw opstarten.
Ja, helaas wel. Net weer even stukje NPO3 (dierenambulance) gekeken en zelfde irritante verschijnsel.
Fijn dat jullie meedenken.
Ook hier vanaf HDMI3(eARC) naar de Onkyo. Die heeft geen speciale eARC-aansluiting, maar ingesteld via het menu van de Onkyo. Audioverhaal werkt prima.
Zou het zelfs een kabelissue kunnen zijn? Bij mij staat erop High Speed met ethernet.
Nou ja, om eerlijk te zijn ben ik voortdurend aan het pielen met mijn instellingen. Ik zal je tip eens uitproberen.
Wat ik me ook realiseer is dat ik af en toe sync-issues heb. Dat is via even van de stroom af op te lossen. Ook niet echt de bedoeling vrees ik. Maar of dit te maken heeft met dat andere probleem....
@HermanLR schreef:Dat is via even van de stroom af op te lossen. Ook niet echt de bedoeling vrees ik.
Je kan beter de "Powerreset" (groene toets ingedrukt houden) uitvoeren.
73's
Dank. Die tip kwam ook in een ander antwoord. Zal ongetwijfeld dom van me zijn, maar wat "doe je eigenlijk" door de TV opnieuw op te starten via die groene knop?
Zoals ik al zei ga ik het proberen en een paar verschillende programma's bekijken. Ik kom er morgen op terug. Dank!
@HermanLR Via die herstart, herstart je het Android systeem, net als je een computer herstart.
Via alleen de stekker eruit werkt dat niet.
Dat kun je zien als je de TV weer aangaat aan het draaiende Android logo.
Hoi @HermanLR
Wellicht de moeite waard om een andere beeldmodus te proberen wanneer je TV kijkt. Bioscoop met motionflow is niet de meest ideale combinatie.
De presets van de TV zelf zijn accuraat. Speel even met die instellingen en kijk of dat verschil maakt.
Het was vakantie en nogal wat gepield met de instellingen. Helaas zonder resultaat en de klachten van "onrustig" beeld blijven helaas. Ik vond vanmiddag zelfs Netflix een ietwat onrustig beeld opleveren. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij zo'n relatief dure TV de bedoeling is.
Ik vraag maar naar ik wijs ben, maar dit kan geen kabel- dan wel netwerkprobleem zijn? Of mijn instellingen zijn nog steeds bagger....