annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony 49X8309C Ledstreepjes binnenkant beeldschermrand

MBasje
Ontdekker

Sony 49X8309C Ledstreepjes binnenkant beeldschermrand

Hallo,

 

Een vraag. Sinds gisteren ben ik in het bezit van een 49x8309c. Nu viel me op, dat in de randen tegen het beeldscherm aan, lichtstreepjes te zien zijn, om de 5 a 10 centimeter. Als ik dan een nachtopname ofzo bekijk op de tv, zit er vooral in de hoeken een lichte waas, omdat daar dat lichtje op schijnt. Hoort dit zo, hebben meer tv's dit of zit het beeldscherm niet genoeg tegen de rand aan?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

We gaan er vanuit op een goede afloop.

 

De ideale settings is persoonlijk en ook aan de situatie waarin het toestel bevind.

Zelf hier nog steeds (>2 maanden) bezig met de juist beeldinstellingen, overdag/'savonds maar ook het verschil in zenders maakt de ideale beeldinstellingen tot een langdurige bezigheid.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
MBasje
Ontdekker

Tv is omgeruild! Nu dus nog de goede settings vinden qua beeld. Nog wel een vraag. Kan deze tv ook uitgezet worden met een schakelaar? Mijn vorige Sony kon dit wel.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Nee, de TV gaat wel op twee manieren op standby. 
Als je het toestel uitzet en binnen relatief korte tijd weer aan, dan start hij sneller op. En na verloop van tijd hoor je een zachte tik, dan is het toestel compleet standy. Het energieverbruik is ook verwaarloosbaar en zit tegen de 0 aan. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is toch goed gekomen, veel kijk plezier.

Heb je dit al gezien om nog meer uit je Bravia 6te halen?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
robertdewolff
Ontdekker

Heb ik ook last van. Aangezien ik van een plasma tv vandaan kom stoorde mij dat (zeker in de eerste week). Ik heb later in de MediaMarkt andere (en duurdere) Sony TV's bekeken en zie dat alle TV daar in (meer of mindere) mate last van hebben.

Volgens mij ook wel 'clouding'  genoemd. Zie http://www.rtings.com/tv/reviews/by-test-results/black-uniformity-clouding-flashlighting

 

Ik heb er vooral last van als het wat donkerder is in de kamer ('s avonds).

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Klopt, veel toestellen met LCD backlighting hebben daar last van. 

Je kunt soms wel het scherm licht masseren met een doek, waar je er erg last van hebt. Soms helpt dat enorm.