annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Service Sony stuitend te noemen. edit: Sony er WEL alles aan doet om het opgelost

profile.country.NL.title
Deruigehoek
Lid

Service Sony stuitend te noemen. edit: Sony er WEL alles aan doet om het opgelost

Service SONY

Beste lezer,

De service van Sony is stuitend te noemen.

Mijn KD65AG9 was defect. Reparatie verzoek ingediend via Sony.(Garantie)

Monteur belde mij in 2 dagen terug om de diagnose te stellen, conclusie, ik krijg een nieuwe.

Even een foto maken en het werd in gang gezet.

Gevraagd hoe de tv te retourneren, antwoord graag in de doos die ik nog had.

Tv netjes ingepakt, klaar om om te ruilen voor een nieuwe

Via CE repair zou er een nieuwe tv geleverd geworden, het was een kwestie van omruilen werd gezegd.

Afspraak gemaakt, 10-12-2021 word de nieuwe tv geleverd .

 

In de avond kwam de chauffeur met een nieuwe TV althans dat dachten wij.

Na de administratie werden de toestel om gewisseld, 2 dichte dozen.

Tijdens het tillen merkte de chauffeur van CE repair en ik er gewicht verschil in zat.

 

Toch maar even controleren bij de nieuwe of er alles wel in zat.

Nee dus enkel een scherm en wel zo slecht inpakt,,,,,,,,

Dan maar mijn doos weer uit de vrachtwagen halen om daar alle acc. uit te halen.

Te belachelijk voor worden

 

Enfin, ik haal het geleverde scherm eruit, blijkt deze onder de krassen te staan, mis ik de stof kappen achter.

Even later blijkt deze tv ook defect te zijn, stuitend te noemen. Dit kan echt niet

Dit verhaal zal een staartje krijgen.

 

SONY, HOE GAAN WIJ DIT OPLOSSEEN ??

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
Deruigehoek
Lid

LET OP, bij levering of omruil van een toestel, je een gelijkwaardig toestel krijgt.

In mijn geval, KD-65AG9, ( 2020)  werd beloofd een nieuwe te leveren.

Integendeel ik krijg een toestel uit 2019 met schade.

Wie heeft deze ervaring ook ??

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Beste @Deruigehoek 

Vervelend wat je is overkomen.

Boos worden helpt niet.

Wat wel helpt is maandag Sony support bellen en het probleem voorleggen.

Ook dan geldt: boos worden helpt niet.

Dan zet de ander alleen maar de hakken in het zand.

Leg het probleem voor en vraag dan hoe ze denken het probleem op te lossen voor je.

Ben je niet tevreden, leg dan uit waarom niet en vraag opnieuw wat zij eraan kunnen doen om dat op te lossen.

Met vragen bereik je het snelste je doel.

profile.country.NL.title
Deruigehoek
Lid

Beste Stampke, Je hebt gelijk hoor, altijd rustig en beleefd blijven dan kom je er meestal wel uit. Maar dit was de druppel. Ik ben zuinig op mijn spullen en na het zorgvuldig inpakken van mijn defecte tv uit 2020, krijg ik een 2e hands uit 2019, schade en incompleet. Inmiddels zijn er foto's en mail naar Sony. Ik ben benieuw wat zij gaan doen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is Sony hier wel de verkopende partij die aan de garantie moet voldoen?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Deruigehoek
Lid

Hallo, Jazeker, Sony is de verantwoordelijke partij.

profile.country.NL.title
Deruigehoek
Lid

Waarom denk je dat ?

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Bij wie heb je die TV gekocht, die moet zorgen dat het wordt opgelost!


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Deruigehoek
Lid

Nee hoor, Sony heeft een at home service. Monteur komt lang of neemt telefonisch contact. Dit heb ik deze week mogen ervaren. Dat ging trouwens goed. Diagnose gesteld door de monteur (TD), die kwam tot de conclusie er komt een nieuwe Tv u kant op. Dan gaat het via CE-repair, die komt leveren. Daar kan ook de fout liggen om een Tv ( KD65AG9) verkeerd dan wel een toestel met schade en uit het jaar 2019 te leveren. Uiteindelijk blijf Sony de opdrachtgever.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Hi @Deruigehoek 

Ik vermoed dat er gewoon iemand bij CE-repair heeft zitten slapen en die doos met een oude TV naar je toe heeft gestuurd.

Gewoon geen zin om te kijken of te denken.

En dan krijg je dus een brakke TV ipv een nieuwe.

Misschien hadden ze bij CE-repair opdracht moeten geven aan de distributeur van Sony spullen om jou direct een nieuwe te sturen.

Ik denk dat een telefoontje naar CE-repair met het verzoek om uit te leggen wat er allemaal mis is gegaan je dichterbij de oplossing brengt.

 

Overigens denk ik dat je bij problemen met een product (van welk merk dan ook) altijd eerst naar de winkel moet stappen waar je dat product gekocht hebt.

Zij hebben de korte lijnen met de importeur of met de reparatie service.

 

Ik koop m'n spullen zelf graag bij de winkel in het dorp.

Zij weten ook wat de laagste prijs is.

Ik betaal een paar tientjes meer, maar dan wordt mijn product bezorgd en geinstalleerd en het oude spul wordt door hun meegenomen.

En als er dan iets is dan staan ze altijd voor je klaar.