annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nieuwe TV: beeld niet scherp (Tele2)

Iris192
Ontdekker

Nieuwe TV: beeld niet scherp (Tele2)

Hoi! Gisteren de prachtige Sony Bravia XR-55X92J aangeschaft en geïnstalleerd. We hebben thuis een Tele2 decoder en deze heb ik aangesloten op de TV. Daarna lekker TV gaan kijken, maar het beeld wat niet zo scherp als ik gehoopt had.. waar heeft dit mee te maken? Is Tele2 gewoon niet zo goed? Zo ja, welke provider raden jullie dan aan? Als ik 4K content bekijk via YouTube of Bravia is het beeld gelukkig wel haarscherp.

 

En daarnaast: ik heb de HDMI kabel van de Tele2 decoder op de HDMI 3 poort aangesloten, is dit de goede poort? Of maakt het niet uit welke poort je pakt? En zou het eventueel nog een verschil maken als ik een HDMI 2.1 kabel van de decoder naar de TV laat lopen? We hebben nu een redelijk oude HDMI kabel namelijk.

 

Een boel vragen... hoor het graag 🙂 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hoe staat het beeld van de Tele2 decoder ingesteld?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Iris192
Ontdekker

Bedankt voor je reactie! Ik ben echt een leek op dit gebied.. waar kan ik vinden hoe ik dat heb ingesteld?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Iris192  schreef:

Ik ben echt een leek op dit gebied.. waar kan ik vinden hoe ik dat heb ingesteld?


In het menu (systeem) >>>Beeld van de Tele2 decoder verwacht ik.

 

HDMI-poort 3 is bij mijn weten de (e)ARC poort, deze is speciaal voor het aansluiten van audio-systeem.

Sluit de Tele2 eens op een andere HDMI-poort aan.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
molenpad11
Lid

Hallo iris, misschien is het al opgelost maar nee het ligt niet aan de provider. Om 4k kwaliteit te krijgen heb je een high speed 4k HDMI kabel nodig. Ik neem aan dat je mediabox 4k ondersteund. Deze kabel sluit je aan op je mediabox en in je tv op de HDMI - arc of een willekeurige HDMI ingang. Selecteer in je mediabox bij Instellingen> beeld en geluid bij HDMI resolutie 4k. Heb je dit al geprobeerd / gedaan? Niet alle uitzendingen zijn in 4k maar worden opgeschaald naar 4k kwaliteit. Wat evt. ook nog zou kunnen dat je AOP het punt waar de kabel je huis binnen komt verouderd is. Maar daarvoor moet je bij je provider zijn. Hopelijk heb je hier iets aan.  

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@molenpad11  schreef:

Hallo iris, misschien is het al opgelost maar nee het ligt niet aan de provider. Om 4k kwaliteit te krijgen heb je een high speed 4k HDMI kabel nodig.


Men mag toch aannemen als de provider een 4K mediabox uitlevert dat de HDMI-kabel toch ook high speed 4K is?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!