annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

LNA uitschakelen

profile.country.NL.title
remeijn
Ontdekker

LNA uitschakelen

LS,

sinds een firmware-update v6.8160 van mijn Android tv KD-43X81J heb ik last van "pixelation" (langzame beeldopbouw, 'blokjes', achterblijvend beeld).

Hiervoor zijn Ziggo-monteurs bij mij langs geweest: signaalsterkte en kwaliteit prima, zelfs direkt vanaf CAI-hoofdaansluiting kan het probleem gereproduceerd worden (huisinstallatie dus uitgesloten).

De suggestie van de (kundige) Ziggo-monteur was de Low Noise Amplification (LNA) uit te schakelen.

Dit is volgens Ziggo noodzakelijk nadat de Symbol Rate verhoogd is (en een berucht probleem bij bepaalde Sony Android televisies).

Maar hij wist dit in de instellingen (veranderd na laatste firmware-update) niet terug te vinden.

Wie kan mij aangeven hoe de LNA op een KD-43X81J uit te schakelen?

Dank!

M vr gr,

René Meijn

Hoeven

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De instelling om LNA aan/uit te schakelen is te vinden in:

Instellingen - Zenders & Ingangen - Zenders - Zender installatie - Advanced Instell.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
remeijn
Ontdekker

Hi,

onderstaand lukt niet.

Bij Advanced Instellingen vind ik maar 4 keuzes:

Kanaalvervanging (kun je niet kiezen)

Instellingen CA-module (kun je wel kiezen, maar volgend menu geeft alleen informatie CI+)

Afstemmingsbereik (normaal of uitgebreid zoeken)

Auto service update (kun je niet kiezen)

Dus geen instelling of LNA uit te schakelen.

M vr gr,

René Meijn

Hoeven

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sorry Rene,

Ben er even ingedoken en het blijkt dat de Sony Bravia's TV's (o.a. de X81j) met maar 1 tuner dat de LNA instelling niet aanwezig is.

Link 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
remeijn
Ontdekker

Hi,

dank voor dit duidelijke antwoord.

Achtergrond is dat ik opeens last had van pixelation: Ziggo-monteur heeft huisinstallatie gekontroleerd en geen afwijkingen gevonden en een volgende Ziggo-monteur heeft het CAI signaal gemeten en geen afwijkingen gekonstateerd (sterkte en kwaliteit).

Zijn konklusie was: LNA is oorzaak, maar kon de instelling niet vinden (...) en heeft de suggestie gedaan voor dit forum.

De problemen hebben zich gemanifesteerd nadat er bij buren een kabelbreuk is gerepaeerd (door Ziggo).

Ik ga met de informatie van jou kontakt opnemen met Ziggo en een oplossing vragen; ondertussen zijn suggesties welkom.

M vr gr,

René Meijn

Hoeven