annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD55XE9005 na softwareupdate start hij traag op

profile.country.NL.title
Richard_31011970
Ontdekker

KD55XE9005 na softwareupdate start hij traag op

Na de softwareupdate van een paar maanden geleden start mijn TV helemaal van voren op. Dus met het Android logo en Sony logo. Voorheen had ik deze schermen helemaal niet.

Ook moet ik elke keer als ik mijn TV aanzet in de VLC app mijn inloggegevens voor mijn netwerk invullen.

Het lijkt alsof mijn TV niet meer in standby modus blijft staan maar helemaal uitschakelt elke keer.

24 ANTWOORDEN 24
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Door middel van welke toets laat je de XE9005 opstarten?

 

Ben je op de hoogte dat er een update voor de XE9005 sinds gisteren online staat?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Richard_31011970
Ontdekker

Bedankt voor je antwoord!!

Ik start op met de powerknop tenminste dat lijkt me logisch.

Maar ik heb een harmony afstandsbediening in gebruik en heb die 2 jaar geleden ingesteld. Ik kan me niet meer herinneren welke knoppen ik waarmee heb gematched. De originele afstandsbediening werkt helaas niet meer dus ik kan het ook niet checken.

 

Ik heb de update systeemsoftware gedaan maar hij zegt dat mijn systeem up to date is.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De firmware is sinds 22 april v6.6555 volgens de ondersteunings pagina voor de XE9005.

 

Het aanzetten van de XE9005 is ook mogelijk via de TV toets op de afstandsbediening, deze TV toets is zelfs te programmeren naar de ingang die je wens via Instellingen - Externe Ingangen - TV-Toets aanpassen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Richard_31011970
Ontdekker

De ondersteuningspagina zegt dat de software mogelijk later verschijnt in sommige regio´s. Ik ben een beginner en durf het niet zo goed aan om het via een usb-stick te updaten. Dus ik probeer de komende dagen nog om het via de automatische update te doen.

Bedankt in ieder geval!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De update is hier al enige tijd geleden via USB geinstalleerd en funcioneerd naar volle tevredenheid. Kan eigenlijk niks fout gaan als je uitvoerd hoe en wat de update pagina aangeeft.

De automatische OTA update loopt meestal een week of 2 a 3 achter, je zal dus nog even geduld moeten hebben.

 

Beetje jammer dat je niks over de TV-Toets zegt.

 

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Richard_31011970
Ontdekker

Mijn originele afstandsbediening werkt niet meer dus de tv-toets werkt ook niet. Zoals ik al zei gebruik ik zo´n multi afstandsbediening van Harmony die meerdere afstandsbedieningen vervangt.

 

Helaas zal ik dan nog een paar weken geduld moeten hebben maar ik zit al een paar maanden met dit euvel dus een paar weken erbij lukt ook nog wel.

 

Wederom bedankt voor je snelle reactie!!

profile.country.NL.title
Richard_31011970
Ontdekker

De batterijen van mijn originele afstandsbediening waren leeg. Ik heb ze nu vervangen en zal morgen eens kijken naar de TV-knop die jij beschrijft.

Misschien dat ik morgen toch via de USB stick de update probeer als het echt zo eenvoudig is.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is het niet mogelijk om op de Harmony afstandbediening een toets te programmeren als TV-Toets?

 

Updaten is een fluitje van een cent als je weet hoedat het moet.

 

 - formateer de USB-stick in NTFS

 - zet het .pkg bestand op de USB-stick

 - zorg ervoor dat er geen andere USB-apparaten zijn aangesloten op de tv.

 - geef de XE9005 een "powerreset"

 - doe de USB-stick als het scherm zwart is in de XE9005

 - als het goed is wordt de update door de XE9005 gelezen en geinstalleerd.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Richard_31011970
Ontdekker

Dat is inderdaad mogelijk om op de Harmony te programmeren.

Toen ik het net probeerde met de TV-toets ging de TV inderdaad aan (in dezelfde stand als dat ik hem uitzette met de powerknop).

Ik kan morgen pas testen, als de TV een hele tijd uit heeft gestaan, of de TV dan inderdaad opstart zonder het Android en Sony startscherm. (Als ik de TV met powerknop snel aan en uit zet start hij ook snel op zonder het Android en Sony startscherm)

Maar ik ga morgen eerst proberen met de software update, dat zou de makkelijkste oplossing zijn.