annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-65AG9 krakkend geluid

profile.country.NL.title
harbonos
Lid

KD-65AG9 krakkend geluid

Hallo.
 
Sinds het eerste moment hoor ik een gekraak en getik wanneer de TV aan staat. Wanneer ik de TV uitschakel blijft dit nog enige tijd doorgaan en vervolgens stopt het.
Ik lees diverse verhalen dat het zou komen door het plastic dat werkt? Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij eerdere TV's (zowel van Samsung als Philips).
 
Kunnen jullie dit herkennen?
14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Hier geen last van met AG9 en A89. Het zou misschien kunnen als er veel temperatuurverschil is met de kamertemperatuur. Ik zou eens goed luisteren dicht bij het toestel waar het dan precies vandaan komt.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
harbonos
Lid

Temperatuurverschil - Hij staat niet in de zon en (vloerverwarming) is de laatste 2-3 maanden uit. Kamertemperatuur is op dit moment 24 C. Voor mij is het ook niet duidelijk of geluid uit de plastic achter komt, of uit de speakers of uit het scherm zelf. Het klinkt alsof plastic kraakt, komt voor bij verschillende bronnen (ziggo, set-top-box op hdmi, apps). Het is ook dat een keer in half uur kraakt maar soms ook vakker.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@harbonos  schreef:
Hallo.
 
Sinds het eerste moment hoor ik een gekraak en getik wanneer de TV aan staat. Wanneer ik de TV uitschakel blijft dit nog enige tijd doorgaan en vervolgens stopt het.
Ik lees diverse verhalen dat het zou komen door het plastic dat werkt? 

De schroeven te vast aangedraaid van bijv. de poten of de muurbeugel als deze wordt gebruikt.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
harbonos
Lid

Hij staat op zijn voet. Dat kan ik wel nakijken (schroeven). Aan andere schroeven apan de achterkant mag ik niet aankomen want dan vervalt mijn garantie.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als de garantie periode actief is, aansprak erop maken bij de winkel van aankoop.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
harbonos
Lid

De schroeven van de voet wat losser gemaakt maar dat helpt niet. Sony helpdesk vraagt mij een video op te leveren waar dit hoorbaar is. Dat is niet eenvodig omdat ik niet weet wanneer dit gaat voorkomen (kan na 30 maar ook na 50 minuut). Tv is 4 maanden oud.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Garantie aanspreken bij de winkel van aankoop.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
harbonos
Lid

Vandaag was hier iemand door Sony (via de winkel) gestuurd. Hij heeft 2x series meetingen (geluidsopnames) gedaan.

 

1. 40 minuut met de tv in stand by

2. 40 minuut met de tv aan maar geluid uit

 

Aantaal tikjes uit de tv boven bepaalde aantal dB wordt geregistreerd. Norm (als ik het goed begrepen geb) qua aantal tikken was 14 (bij mij was 17 opgeteld). Qua sterkte van tikken waren ze niet zo hard als de tv werkt met geluid aan. Volgens de man komen deze geluiden niet door de plastic maar door het krimpen van de componenten in de tv.

 

Ik wacht nu of iets door Sony wordt gedaan.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Mooi dat ze zijn geweest! Ben benieuwd wat ze gaan doen.

Hier een 55AG9 maar nog nooit een tikkend geluid gehoord.

Maar als je de TV aanzet dan kunnen de componenten toch niet krimpen, als ze warm worden dan zetten ze uit, als je TV uitzet dan kunnen ze gaan krimpen.

Kan me herinneren van zo’n oude beeldbuis TV van vroeger dat die ook tikkend geluid maakte als je ‘m uit zette.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________