annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-43X82J icm KPN, beeld en geluid vallen weg

OPGELOST
profile.country.NL.title
SnYbRv
Ontdekker

KD-43X82J icm KPN, beeld en geluid vallen weg

Op mijn nieuwe Sony Bravia KD-43X82J aangeschaft: 08-12-2021 vallen geluid en beeld soms weg: geluid wordt onregelmatig  en daarna valt het scherm op zwart. Na korte tijd komen beiden weer terug. Soms produceert de tv aan de achterzijde een stevig knisperend geluid (alsof er overslag is). Ook hierna komen beeld en geluid weer terug.

De tv is met een hdmi-kabel aangesloten op een nieuwe KPN-tuner Arris (oktober 2021)

Wie herkent dit? Wat is de oorzaak? Hoe kan dit voorkomen (opgelost) worden.

Groet,

Cees

 

 

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
SnYbRv
Ontdekker

Korte tijdslijn klacht: ik had een Sony Bravia KDL-32EX600 van mei 2011 zonder wifi. Laatste halfjaar valt beeld soms op zwart, ook bij gebruik Sony Blue Ray speler. Er is niets veranderd aan mijn installatie. Contact KPN: (verouderde) tuner Motorola vervangen door Arris: uitval blijft. TV versleten? > Nieuwe tv gekocht. Na enkele dagen weer uitval. Kontakt KPN: zij sturen itv premium high speed hdmi-kabel en wordt direct geplaatst: na 1 dag weer uitval. Contact gezocht met Sony support: zij zetten in op Soft reboot, power cycle, fabrieksinstellingen herstellen en Forced data reset. Aanmelding bij Sony Community: diverse suggesties worden gedaan. Ik ben een leek en wil van de klacht af, maar ook de oorzaak kennen: dus pak ik een suggestie op, schakel tv in en wacht het resultaat af. De laatste ingreep is dan blijkbaar de oplossing. Jullie laatste reactie legt een link naar de hdmi: momenteel zit er één hdmi aangesloten (naar tuner) en wacht ik af wat de resultaten zijn. Dankt voor jullie reactie!