annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-43X82J icm KPN, beeld en geluid vallen weg

OPGELOST
profile.country.NL.title
SnYbRv
Ontdekker

KD-43X82J icm KPN, beeld en geluid vallen weg

Op mijn nieuwe Sony Bravia KD-43X82J aangeschaft: 08-12-2021 vallen geluid en beeld soms weg: geluid wordt onregelmatig  en daarna valt het scherm op zwart. Na korte tijd komen beiden weer terug. Soms produceert de tv aan de achterzijde een stevig knisperend geluid (alsof er overslag is). Ook hierna komen beeld en geluid weer terug.

De tv is met een hdmi-kabel aangesloten op een nieuwe KPN-tuner Arris (oktober 2021)

Wie herkent dit? Wat is de oorzaak? Hoe kan dit voorkomen (opgelost) worden.

Groet,

Cees

 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als test als je ook internet van KPN gebruikt of dat het dan nog voorvalt kan je ook de KPN applicatie installeren op de X82j en de KPN-box ontkoppelen van de X82j.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is er nog meer aangesloten op de HDMI-poorten van de X82j?

Waarschijnlijk is het een HDMI-probleem, je kan proberen om Bravia-Sync uit te zetten zoals verschillende keren al langs is gekomen in de Sony Community.


73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Je kan ook eens proberen om alle HDMI los te halen van de TV en dan een filmpje kijken via bijv. YouTube, als dan hetzelfde gebeurt is er iets mis met de TV.

Je kan de TV ook eens terug zetten naar de fabrieksinstellingen.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als test als je ook internet van KPN gebruikt of dat het dan nog voorvalt kan je ook de KPN applicatie installeren op de X82j en de KPN-box ontkoppelen van de X82j.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
SnYbRv
Ontdekker

Diverse mogelijke oplossingen zijn aangedragen: dank. Ga ik zeker uitproberen! Gezien de manier van op zwart gaan vraag ik mij af of dit ook veroorzaakt kan worden door netvervuiling: dit kan namelijk elektronica beïnvloeden / storen. Spaar- en led-lampen dichtbij een tv kunnen soms vreemde dingen veroorzaken. 

Is hier ervaring mee?

 

Groet,

Cees

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Eerlijk gezegd,

de netvervuiling is nog niet langsgekomen, in vele topic's is het de KPN media box of de Ziggo media box die de HDMI problemen geven.

Helaas weten we nog niet of dat er nog meer op de HDMI-poorten van de X82j is aangesloten.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
SnYbRv
Ontdekker

hdmi-kabel tussen tv en Arris tuner is vervangen door ITV premium high speed kabel. Na ongeveer 4 uur in bedrijf werd het geluid weer hortend en stotend en vervolgens viel het beeld weg: scherm op zwart.

Met afstandsbediening tv uitgeschakeld en even later weer ingeschakeld: geen beeld of geluid. Vervolgens tv-tuner met de aan / uit knop uitgeschakeld en even later weer aan: na de opstartprocedure weer normaal beeld en geluid. Hierna is de enige andere hdmi kabel voor aansluiting van een Sony Blue Ray dvd speler uit de tv verwijderd. Een digitale (glasvezel) aansluiting met een Bose Solo 15/10 Sound System is nog op de tv aanwezig. 

Nu maar afwachten.

Groet,

Cees

profile.country.NL.title
SnYbRv
Ontdekker

dank voor de tip: diverse mogelijke oplossingen zijn voorbij gekomen: ik ga ze een voor een proberen en afwachten wat het resultaat is.

 

Groet,

Cees

profile.country.NL.title
SnYbRv
Ontdekker

Dank voor de tip. Gemeld euvel deed zich al voor bij mijn Sony Bravia tv van goed 10 jaar oud. Deze is vervangen door een nieuwe en er treedt nog steeds uitval op: hdmi-kabel  is vervangen, herstart is uitgevoerd, andere hdmi kabel naar Blue Ry Disc is verwijderd. De diverse tips ga ik een voor een uit proberen en dan maar afwachten welke succesvol is.

 

Groet,

Cees

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@SnYbRv  schreef:

 herstart is uitgevoerd, andere hdmi kabel naar Blue Ry Disc is verwijderd.

 


We hadden 15-12-2021 al gevraagd of er nog meer op de HDMI-poorten is aangesloten en dit tijdelijk los te koppelen. Het blijft een groot wereldwijd probleem de HDMI-aansluitingen van diverse merken onderling, dit komt doordat er nog steeds geen wereld standaard afspraken onderling voor HDMI zijn.


73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!