annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Invoer WiFi wachtwoord lastig

profile.country.NL.title
wmk1966
Ontdekker

Invoer WiFi wachtwoord lastig

Vreemd dat de handleiding zo incompleet is en er zoveel cruciale info ontbreekt. Handleidingen dienen de essentiële stappen te beschrijven. Of het instellen dient echt zichzelf te wijzen. Echter, als je al een uur moet aanklooien voor alleen je wifiwachtwoord invoeren? En dat bij Sony?

 

Invoer wifi-ww is dus niet lastig...het is onmogelijk.

Gezocht op dit forum en voorgaande antwoord gezien, maar als je geen idee hebt wat de 'Action Menu button' is....

Natuurlijk alle knoppen geprobeerd, want nergens uitleg (ook niet in handleidingen).

Gezocht op internet en vind alleen "By pressing the ACTION MENU button, a menu appears and provides ../blahblah/.. depending on the selected screen."

Kortom, geen info en na een uur nog steeds geen verbinding met internet.... Best triest toch?

 

En 'tekstvlak' om ww in te voeren hebben we wel gevonden hoor. Je kan er dus alleen geen 'toetsenbord bij vinden...

 

Welke knop is die "Action Menu button"

 

 

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Helaas vermeld je het type nummer niet van je Sony Bravia TV, zodat we je mogelijk verder kunnen helpen.

 

Heb je ondertussen de ondersteunings pagina ontdek waar verschillende (o.a. de helpgids) documenten zijn vinden.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
wmk1966
Ontdekker

@pa3eia bedankt voor je snelle reactie!

Type TV: KD-48A9

 

Support pagina zegt niks over hoe we de keypad op het beeld krijgen.

Op Youtube geen videos die het laten zien (de enige die lijkt te laten zien wat wij nodig hebben spreekt Hindi).

 

We zijn er toch wel van overtuigd dat het gewoon ergens een knopje of combi op de AB moet zijn, om simpelweg de keypad tevoorschijn te toveren.

profile.country.NL.title
wmk1966
Ontdekker

@pa3eia dit zegt de support pagina:

  • Nadat u uw netwerk in de scanlijst hebt geselecteerd, drukt u op de knop Enter op de afstandsbediening terwijl het tekstveld is gemarkeerd om het schermtoetsenbord te activeren. Voer vervolgens de beveiligingssleutel van uw netwerk in en druk op NEXT/ENTER (Volgende/Invoeren) of FINISH (VOLTOOIEN) om verder te gaan.

Invoerveld staat prominent in het scherm met de cursor knipperend erin.

'ENTER' is de centrale knop.

Als we daarop drukken, gebeurt er ... niks...noppes; iig géén keypad die verschijnt.

 

We kunnen dus alleen cijfers invoeren en dat volstaat niet bepaald.

 

Sinds 0915 de TV in huis en alleen maar aan het stoeien met dit 😞

 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Als je in het invoervak van het Wifi wachtwoord staat op de OK knop midden in het rondje drukken, als het goed is krijg je dan toetsenbord te zien.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
wmk1966
Ontdekker

@HereIsTom @pa3eia 

 

Ten eerste tof dat jullie zo hulpvaardig zijn.

 

Verder krijgen we dus geen keypad te zien als we op wachtwoord invoeren staan en op de de centrale knop drukken. Geen idee waarom niet, want dit schijnt dus wel te moeten.

 

Uit arren moede heb ik nu de keyboard van mijn computer gerukt en op de TV ingeplugd en succesvol het wachtwoord in kunnen voeren.

 

Maar goed, dit is natuurlijk niet zoals het hoort te gaan! Het kan niet zo zijn dat we iedere keer als we wat in moeten voeren het keyboard van de de computer moeten halen.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Mooi dat het is gelukt. Heb hier een bluetooth toetsenbordje dat werkt ook prima voor dit soort dingen.

Je kan een Herstart van de TV proberen, als je de Aan/uitknop op de afstandsbediening ingedrukt houdt krijg je menu op scherm, daar kies je Herstart TV.

Dit helpt vaak bij problemen.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
wmk1966
Ontdekker

@HereIsTom we gaan herstart proberen en meld me. Ik wil dit wel graag opgelost hebben.

 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Dit is het toetsenbordje; https://www.bol.com/nl/p/rii-i8-mini-wireless-keyboard-draadloos-toetsenbord/9200000055188509/


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zoals Tom al zei (gebruikt volgens mij ook de wifi-verbinding):

op het invoervak van het Wifi wachtwoord gaan staan, dit doe je met de pijltjes om de cursor erop te krijgen, dan op de OK knop midden in het rondje drukken.

 

Is de firmware up-to-date (zie de ondersteunings pagina van A9)?

 

Persoonlijk ben ik zelf geen grote voorstander ervan om het WiFi-signaal van het thuisnetwerk te gebruiken, als het evne kan gebruik ik een UTP-kabel als verbinding met het thuisnetwerk.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!