annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HDR beeld is donker met kleurverlies

profile.country.NL.title
search2find
Ontdekker

HDR beeld is donker met kleurverlies

 
10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
search2find
Ontdekker

Hallo allemaal . heb sinds dec. 2015 een KD-55X8505C en doe alle s/w updates zodra die worden gemeld.
Onafhankelijk van deze updates is de HDR weergave die bij Netflix series automatisch inschakelt donker met een slechte kleurweergave. 
Ver weg van wat een verrijking zou moeten zijn....

Wat kan ik doen?
Sony expert....vertel me svp welke instellingen mijn Sony TV handmatig gecorrigeerd dient te krijgen en of hierover een whitepaper of handleiding correctie bestaat omdat HDR bij mij via een update is toegevoegd aan de featuring van mijn KD-55X8505C.
Ik heb 't hier niet over welke peripherals er allemaal geen goede HDR weergave geven als ze aangesloten worden......het gaat hier om plain Netflix HDR content die waardeloos wordt weergegeven.

Graag advies....what am I missing here.....

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De HDR instellingen (bijv. uit) in Beeld - Geavanceerde instellingen - Video-opties.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
search2find
Ontdekker

Sorry maar dit is te vaag en kan ik dus weinig mee.
Ik heb beeldinstellingen nodig die mij 't schakelen tussen Netflix HDR en normale TV zo gering mogelijk verschillen in kwaliteit en helderheid geven. M.a.w. wil voorkomen elke keer met 't wisselen van beeldinstellingen geconfronteerd te worden om een acceptabele weergave te verkrijgen.

Wie kan er hier nog meer helpen of kan deze TV dit niet?

Timovh
Nieuw

Ik heb de XF9005 en exact hetzelfde probleem.

Op netflix is drama vooral met dolby vision. Alles is donker en in je menu staan je beeldscherm instellingen gelocked . Als het normale HDR betreft zet ik dat gewoon uit. anders is alles flets. Om te janken.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je kunt weinig veranderen bij Netflix in HDR. De beeldinstellingen staan vast voor veel opties. 

HDR is vaak een stuk donkerder en witte ondertitels is waar de helderheid naar boven komt bijvoorbeeld. 

Mijn advies daar is om of de ondertitels uit te schakelen. Als dat niet kan, verander dan de kleur van je ondertiteling op de website van Netflix. 

 

Ervaring met Netflix ook is dat de HDR van hun content niet altijd even goed is ook. Los van het feit dat je bijna geen instellingen kan wijzigen, vindt ik het vrij wisselend op gebied van HDR. 

profile.country.NL.title
JTG-67
Ontdekker

55XF9005 eind 2019 gekocht, helaas reeds met vele problemen. Zojuist me aangemeld bij dit forum om te achterhalen of ik nu de enige ben met dat Netflix Dolby Vision probleem, "gelukkig" niet dus.

Monteur is ter plaatse geweest voor diverse andere issues, TV was reeds voorzien van de meest recente firmware op advies van reparatiebedrijf maar loste helaas al mijn problemen niet op. Monteur kon hierin ook niets betekenen.

Hierop chat gestart met Netflix en daar m'n beklag gedaan, helaas geeft men daar ook aan er niets aan te kunnen doen en me te wenden tot Sony. Netflix kan (of wil) de DV optie niet uitschakelbaar maken, ook op de TV is deze optie niet uitschakelbaar. Wel is het fijn terug te kunnen schakelen naar de PS3 om dan toch die films en series wel in normale beeldkwaliteit te kunnen kijken.

- Flets beeld waarin weinig detail zit

- Voor de ondertiteling heb je een zonnebril nodig, zeker als je 's-avonds kijkt 

- Als de ondertiteling in beeld komt beïnvloedt dat de algehele helderheid van het beeld

- Veel beeldinstellingen zijn opeens grijs / niet selecteerbaar waar het juist zo nodig is

Ik heb nog geen film of serie gevonden met DV waar het goed gaat.

Met een kleine 100Mbit aan beschikbare bandbreedte ligt ook hier geen oorzaak.

 

Vraag aan Sony........doe hier a.u.b. snel iets aan.......of graag advies.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is het probleem niet de applicatie van Netflix zelf? Hier kan Sony weinig aan doen namelijk.


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
JTG-67
Ontdekker

Ik heb dus zoals gezegd hiervoor ook contact opgenomen met Netflix, deze geven dus aan hier niets mee te kunnen en verwijzen hiervoor naar Sony. Gezien Netflix een standaard onderdeel is op deze TV zou je een goede integratie verwachten. 

profile.country.NL.title
search2find
Ontdekker

As an alternative you can chromecast Netflix from your cell phone to TV so you're not forced to watch with HDR....sad but it is what it is..... 😞