Deel jouw ervaring!
Hi,
In oktober heb ik de Soundbar HW-T550 aangeschaft en een maand later een nieuwe tv, een Sony KD-49XH9505. In het begin werkte alles perfect. Echter, sinds zo'n twee maanden valt af en toe het geluid weg van de soundbar. Het geluid valt dan ongeveer een seconde weg, daarna is het weer goed. Soms gebeurt dit eens per 5 minuten, soms minder vaak, soms gaat het ook een uur lang goed.
De soundbar is middels een HDMI kabel aangesloten op de tv. Wat heb ik al geprobeerd:
- Andere HDMI kabel
- Software update van de soundbar
- Reset van de soundbar
- Factory reset TV
- Dolby Digital + uitgezet
Het probleem doet zich eigenlijk alleen voor als we de soundbar gebruiken in combinatie met onze tv. Bij het afspelen van muziek via bluetooth vanaf één van onze telefoons zijn er geen onderbrekingen in het geluid. Ook is het nu opgevallen dat het alleen wegvalt bij het kijken via apps op de tv (Netflix, Disney+, Prime) en dat tv kijken via onze Ziggo ontvanger geen problemen geeft. Hoe komen we er nu achter of het probleem veroorzaakt wordt door de tv, of door de soundbar? We hebben geen andere tv waarmee we kunnen testen.
nee heb geen Google home apparaat. Bedankt voor het meedenken.
Hoi @DannyW34,
Dit is waarschijnlijk een ARC issue. En dat wordt niet specifiek door de TV of de soundbar veroorzaakt. Eerder de combinatie. Dit komt in alle combinaties van merken voor en valt op te lossen door de TV of het geluidssysteem een reboot te geven.
Hi @Vinc_E dank voor je reactie. We merken het sinds een paar maanden, daarvoor heeft het altijd goed gewerkt. Een reboot heeft het probleem helaas niet opgelost. Ik gebruik nu de optische aansluiting, daarop geen problemen. Toch jammer dat de combinatie problemen lijkt te geven.
Oh wat zonde om te horen.
Ik gebruik zelf ook EARC icm een Receiver. De laatste software update heeft EARC een stuk stabieler gemaakt waardoor nagenoeg geen last meer heb van audio sync problemen.
Ik neem aan dat de laatste software bij jou ook aanwezig is?
Ja, ik baal er zelf ook wel van. Inmiddels gereset wat er te resetten valt en beide apparaten voorzien van de laatste updates. Maar bedankt voor het meedenken.
Ik vraag me af of het zin heeft om één van de apparaten op te laten sturen ter reparatie, vermoed dat ik dan enkel onderzoekskosten kwijt zal zijn. Misschien dat ik bij vrienden of familie de soundbar eens kan proberen om te kijken of zij hetzelfde probleem ervaren op hun tv's.