Deel jouw ervaring!
Hi,
In oktober heb ik de Soundbar HW-T550 aangeschaft en een maand later een nieuwe tv, een Sony KD-49XH9505. In het begin werkte alles perfect. Echter, sinds zo'n twee maanden valt af en toe het geluid weg van de soundbar. Het geluid valt dan ongeveer een seconde weg, daarna is het weer goed. Soms gebeurt dit eens per 5 minuten, soms minder vaak, soms gaat het ook een uur lang goed.
De soundbar is middels een HDMI kabel aangesloten op de tv. Wat heb ik al geprobeerd:
- Andere HDMI kabel
- Software update van de soundbar
- Reset van de soundbar
- Factory reset TV
- Dolby Digital + uitgezet
Het probleem doet zich eigenlijk alleen voor als we de soundbar gebruiken in combinatie met onze tv. Bij het afspelen van muziek via bluetooth vanaf één van onze telefoons zijn er geen onderbrekingen in het geluid. Ook is het nu opgevallen dat het alleen wegvalt bij het kijken via apps op de tv (Netflix, Disney+, Prime) en dat tv kijken via onze Ziggo ontvanger geen problemen geeft. Hoe komen we er nu achter of het probleem veroorzaakt wordt door de tv, of door de soundbar? We hebben geen andere tv waarmee we kunnen testen.
Als alleen de TV-speakers worden gebruikt, valt dan ook het geluid regelmatig even weg?
Ontkoppel eens tijdelijk de Ziggo ontvanger als een van de applicatie's in de XH9505 wordt gebruikt.
Is de firmware up-to-date van de XH9505?
suc6 ermee,
73's
Hoi @pa3eia bedankt voor je antwoord.
Als alleen de tv speakers gebruikt worden valt het geluid niet weg. De firmware is up te date. Staat op automatisch maar ik heb het ook nog even handmatig geprobeerd, dat is dus goed.
Ik heb de Ziggo ontvanger nu ontkoppeld en zal in de loop van de dag even testen hoe dat gaat. Wordt vervolgd!
@DannyW34 Staat misschien de LNA (Low Noise Amplifier) aan op je TV?
Deze wil ook nog wel eens storingen geven.
Dus probeer deze eens uit te zetten;
https://www.sony-asia.com/support/attachments/445365/1.jpg
@HereIsTom schreef:
@DannyW34 Staat misschien de LNA (Low Noise Amplifier) aan op je TV?
Deze wil ook nog wel eens storingen geven.
Dus probeer deze eens uit te zetten;
De LNA is alleen van toepassing als de DVBc/s-tuner wordt gebruikt, niet als er via de HDMI-ingang naar de Ziggo ontvanger (mediabox).
73's
Ik gebruik inderdaad de Mediabox van Ziggo, maar bedankt voor het meedenken @HereIsTom .
Zojuist geprobeerd hoe het is zonder de Mediabox, maar ook dan hetzelfde probleem. Die geeft dus geen verstoring.
Edit: via optische kabel lijkt het geluid niet weg te vallen, maar ik zou toch liever hdmi willen gebruiken.
Heb hetzelfde probleem maar dan met de 65"
als ik de stekker van de soundbar 1 minuutje er uit haal en dan er weer in , is het probleem over. Maar dit wil ik niet elke dag doen dus wil morgen de soundbar omruilen. Of is de oplossing toch in de sony TV te vinden
Ben geen voorstander van de harde powerreset (stekker eruit), dit doe je normaal gesproken ook niet met een pc.
Een andere oplossing is de "Powerreset" (groene toets ingedrukt houden) om de XH9505 een reset te geven.
Meestal is de oorzaak van het probleem het apparaat wat aangesloten is op een van de HDMI-poorten.
suc6 ermee,
73's
Inderdaad ook geen voorstande van stekker er uit maar tot nu toe werkt het daarna goed tot TV weer worstelt gezet.
Groene knop Powerrese lost helaas ook niet het probleem op.
wel bedankt voor het mee denken.
Wie heeft er nog een idee aub?
Heb je een Google Home apparaat, dan volume verlagen tijdens luisteren uitzetten.