annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen multichannel geluidsdoorvoer bij Dinsey+ en Videoland app op OLED KD65A85

profile.country.NL.title
BeardedDen
Ontdekker

Geen multichannel geluidsdoorvoer bij Dinsey+ en Videoland app op OLED KD65A85

Beste mensen,

 

Bij zowel Disney+ als bij Videoland app krijg ik via mijn AV receiver géén multichannel geluid. De Netflix app doet dat daarentegen wel

 

De TV is met een optische kabel verbonden met mijn AV receiver. Mijn KPN setupbox en mijn X-Box One zijn met HDMI verbonden aan de tv en beide geven wel doorgave van multichannel geluid via de tv.

Als ik via mijn xbox naar Disney+ kijk, dan geeft die wel multichannel geluid door maar via de app op de tv dus niet.

 

Samenvattend, TV met optische kabel veronden met mijn AV receiver. Apps op de tv (Netflix uitgezonderd) geven geen multichannel geluid door. Randapparatuur wat verbonden is met HDMI doen dat wel via dezelfde tv.

 

Iemand een idee?

 

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is de Geluid Modus in Ingangsspecifiek (Apps) ingesteld in Dolby Audio?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Voor het beste geluid moet je de TV via HDMI (eARC) aansluiten op je AV receiver.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
BeardedDen
Ontdekker

Ik heb een oude AV receiver met alleen coaxiale en optische digitale invoer mogelijkheid. Geen HDMI op de receiver

profile.country.NL.title
BeardedDen
Ontdekker

Daar heb ik dus naar gezocht maar ik kan nergens vinden waar ik dan in kan stellen. Zodra je een film wil starten geeft het scherm aan dat het een 4K UHD versie i met 5.1 geluid. Kan dat niet veranderen in de Disney app

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Dan ben ik bang dat je receiver de geluidsformaten niet aan kan, welke is het precies?

Optische aansluitingen zijn eigenlijk al achtehaald.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
BeardedDen
Ontdekker

Het is wel een oude receiver (STR-DB790)maar hij geeft wel multichannel audio door via mijn xbox en via de kpn box. Het zou dus geen problemen moeten opleveren.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Helaas maar Dolby Digital werkt niet via optische kabel, alleen via een HDMI kabel;

https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-oled-tvs-android-/kd-65a85/articles/0...

 

Deze kun je nog proberen;

Als het audiosysteem niet compatibel is met Dolby Digital of DTS, stel dan [Instellingen] — [Weergave en geluid] — [Audio-uitgang] — [Digitale audio-uitgang] in op [PCM].

Anders toch maar eens kijken naar een nieuwe AV receiver met HDMI (eARC) ingang.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
anvanze96
Nieuw

Ik kan het probleem helaas alleen maar bevestigen. Ik heb dezelfde tv aangesloten op een Marantz SR6009. Netflix werkt prima. Bij Disney krijg ik het niet voor elkaar om dolby digital te krijgen. Ik heb alle suggesties van alle fora geprobeerd, geen resultaat. Optisch, hdmi met earc. Alle mogelijke instellingen op de tv: het helpt niet. Mijn conclusie is dat er een fout in de disney-app moet zitten.