annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Alleen beeld en geluid op eARC poort, niet meer op de 3 andere hdmi poorten

profile.country.NL.title
pakoelm
Ontdekker

Alleen beeld en geluid op eARC poort, niet meer op de 3 andere hdmi poorten

Ik bezit een KD-49XH9505. Ik keek tv via een Ziggo Next, aangesloten op HDMI poort 4, overige poorten waren vrij. Dat alles verliep jaren vlekkeloos. Gisteren PS5 aangeschaft en aangesloten op HDMI 2. Ik kreeg geen beeld bij installatie van de PS5. Hierop de console aangesloten op andere poorten (muv de eARC), ook geen beeld. Oude Sony tv er bij gepakt (KDL-40W4000), daarop meteen beeld.

Echter, bij terug prikken Ziggo Next ook opeens geen beeld meer in HDMI 1, 2 en 4. Wel verschijnt er na een tijdje een klein blauw vierkant, geen geluid. Als je op de menu knop drukt van de Next verschijnt dat wel in het vierkant, maar geen tv beeld. Next aangesloten op de 40W4000 geeft normaal beeld.

Maar als ik de Next of de PS5 in de HDMI 3 eARC prik, werkt beeld en geluid bij beide wél naar behoren.

 

Wat heb ik al geprobeerd: soft reset, Instellingen HDMI poorten op standaard en verbeterd gezet, cache geleegd, teruggezet naar fabrieksinstellingen, andere kabels (hoewel ze allemaal wel gewoon "werken" op de eARC en de oude Sony).

 

Iemand nog suggesties dit aan te pakken?

 

HDMI 1,2 en 4 die tegelijkertijd stuk gaan terwijl 3 blijft werken lijkt me geen reële optie toch?

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Busra-Sony
Lid

Hoi, ik ga het intern navragen voor je! 

profile.country.NL.title
pakoelm
Ontdekker

Alvast bedankt!

 

Update: Vandaag weer eens aan de slag gegaan; Alles losgekoppeld, terug naar fabrieksinstellingen en van daar uit weer opgebouwd. Helaas hetzelfde resultaat, maar nu werkt ook de eARC aansluiting niet meer 😐. Voor de beeld vorming heb ik wat foto's bijgevoegd om verhaal uit mijn eerste post te ondersteunen.

foto1.JPGfoto2.JPGfoto3.JPGfoto4.JPG

 

Eerste foto is wat ik na paar seconden te zien krijg.

Tweede foto is na drukken op menuknop van de Next AB

Derde foto laat zien dat resolutie op Next goed is ingesteld. Overigens kan ik hier dit niet meer aanpassen. De boel bevriest dan.

Vierde foto bij eARC, opvallend is hier het verschil in resolutie tussen eARC en de andere 3 aansluitingen.

 

Verder zie ik als ik weer een nieuwe aansluitpoging waag soms even het goede beeld flikkeren, maar dat blijft nooit.

 

 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Heb je al eens bij de HDMI instellingen gekeken, deze op Enhanced zetten geeft een verbetering voor beeld en geluid.

 

https://helpguide.sony.net/tv/haep1/v1/nl/04-09_02.html

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pakoelm
Ontdekker

Ja, zeker. Zoals aangegeven in mijn startpost heb ik alle HDMI poorten op beide instellingen geprobeerd

profile.country.NL.title
Busra-Sony
Lid

Hoogst waarschijnlijk herkent de Next de XH9505 als zijnde een HDMI 2.0 toestel. Wellicht helpt het om deze aan de W4000 te koppelen en daarna deze te resetten of de hdmi instellingen terug te zetten naar HDMI1.4. Daarna opnieuw aan de XH9005 koppelen. Het is inderdaad niet logisch dat alleen hdmi 3 nog zou werken.  
Bij die TV is het wel zo dat alleen HDMI poort 3 en 4 geschikt zijn voor HDMI 2.0 apparatuur. En als een apparaat HDMI 2.0 signaal uitstuurt dan werkt dat niet op een HDMI 1.4 poort. Je zou hetzelfde ook met de PS5 kunnen proberen.

profile.country.NL.title
pakoelm
Ontdekker

Ik kon op de Next niet als zodanig een HDMI versie kiezen. Wel kon je de resolutie bepalen van automatisch tot 576P. Alle mogelijkheden doorlopen, op alle poorten, met zowel standaard als verbeterde optie. Hetzelfde resultaat als eerst, wel beeld van het menu, geen tv beeld en geen geluid. Met de PS5 wordt er steeds überhaupt geen signaal gedetecteerd.

 

Ik begin te denken dat de HDMI module van de TV gaar is of sluiting heeft oid. Na met de TV weer terug te zijn gegaan naar fabrieksinstellingen, was de eerste poort die ik daarna probeerde poort 4. Op de foto is te zien dat de TV denkt dat de mediabox op 1 is aangesloten. Raar. Verder is op deze  foto het aantal groene stipjes erg groot. Dat is ook niet altijd het geval als ik van poort wissel, soms zijn ze er wel, soms niet.foto5.JPG

 

Bedankt voor het meedenken iig. Omdat ik nu een hardware probleem niet uitsluit, denk ik dat ik binnenkort maar contact opneem met winkel. Toevallig heb ik nog een uitgebreide garantie met reparatie aan huis. Misschien komt daar nog wat uit.