Deel jouw ervaring!
suc6 ermee,
73's
Opgelost! Ga naar oplossing.
Deze informatie geldt voor de volgende modellen:
73's
Deze informatie geldt voor de volgende modellen:
73's
Enkele dagen geleden deze update gedaan en er is een nieuw gecreëerd probleem na de firmware update en dit met de ethernetaansluiting. Wanneer de tv enkele uren uitgeschakeld is en opnieuw ingeschakeld krijg je de boodschap “ethernet is niet verbonden”. Enkel door de tv te herstarten kan het probleem verholpen worden. Mag hopen dat Sony hier snel mee aan de slag gaat om het te verhelpen!
Er zit een bug in deze versie. Kijken naar Ziggo icm een CI+ kaart is bijna onmogelijk door de vele blokjes. Inmiddels is dit ook naar mij per mail bevestigd door Sony:
Het spijt ons te horen dat u problemen ondervindt met uw Sony TV. Onze technici werken momenteel aan een software-update om dit probleem op te lossen. De software-update zal naar verwachting over een paar weken beschikbaar zijn. Wij verontschuldigen ons voor het ongemak en danken u voor uw geduld.
Ik hoop dat ze dit heel snel fixen.
MiC
Ondertussen contact gehad met Sony support en telkens het standaard antwoord herstarten, terugzetten naar fabrieksinstellingen, …. Tv heeft 2 dagen goed geweest en daarna weer de boodschap “ethernet niet verbonden”. Support stelt nu voor om tv naar reparatiedienst te sturen. Frappant: bij de voorgaande firmware update was er ook een probleem dat er voorheen niet was en werd er als oplossing een nieuw moederbord gemonteerd ipv eerst de firmware update na te kijken.
Na elke firmware update blijkt onze tv telkens stuk te zijn, bizar. Ik snap niet waarom de Sony software developers niet aan de slag gaan met het gerapporteerde probleem? Als blijkt dat het niet aan de firmware update ligt kan alsnog de tv ter reparatie aangeboden worden!
Zo ook medegedeeld aan Sony support, benieuwd wat de reactie hierop zal zijn.
Als alternatief voor het CI+ probleem kan je ook tijdelijk de applicatie ZiggoGo TV gebruiken
Nog even geduld, er is weer een update onderweg.
73's