annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Energie verbruik pop-up na systeem update Sony Bravia's

profile.country.NL.title
Martijnluka
Ontdekker

Energie verbruik pop-up na systeem update Sony Bravia's

Ontzettend blij was ik met onze nieuwe tv! Prachtig apparaat, een en al genieten.

 

Echter na update van gisteren (22-01-2021)  krijg ik bij het wijzigen van Beeldmodus & Helderheid de volgende melding:

 

'bevestiging voor energieverbruik wordt weergegeven wanneer dit item wordt gewijzigd'

 

Keer op keer tot vervelens aan toe moet bevestigd worden dat het energieverbruik meer kan toenemen bij het wijzigen van deze simpele instellingen. 

 

Ik vind dit een onbegrijpelijke keuze en zie deze  melding graag verdwijnen in een volgende update of een manier om hem uit te schakelen in de instellingen.

19 ANTWOORDEN 19
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Sanderjanson  schreef:

Kan je dit nader verklaren pa3eia

 

is dit een Europese commissie dingetje

 

ik kan me niet voorstellen dat er een paar groene gekkies bij Sony voor de deur hebben gestaan en dat Sony gezegd heeft, ja hoor geen probleem, wij gaan onze trouwe klanten het leven wel even zuur maken met de pop-up


Net als alle andere fabrikanten verwijst Sony hier naar de nieuwe EU-regelgeving. 

"VERORDENING (EU) 2019/2021 VAN DE COMMISSIE van 1 oktober 2019 tot vaststelling van eisen inzake ecologisch ontwerp voor elektronische beeldschermen"

 

Citaat van de verordening

 

2. Verplicht menu en instelmenu's

Elektronische displays kan met een verplichte menu dat alternatief bij het eerste gebruik van inputs en stelt op de markt tellingen geplaatst. Is er een geforceerd menu beschikbaar, dan zal dit in de normale configuratie standaard voorgeselecteerd zijn; anders moet de normale configuratie de fabrieksinstelling zijn .

 

Selecteert de gebruiker een andere instelling die niet tot de normale configuratie behoort, en daardoor een hoger energieverbruik veroorzaakt in de normale configuratie, moet een waarschuwing voor een mogelijk hoog energieverbruik verschijnen en vraagt ​​om een ​​expliciete bevestiging .

 

Wanneer de gebruiker een enkele parameter in een instelling verandert. In dat geval moet er een waarschuwing voor andere parameterberichten over de wijziging verschijnen en wordt de gebruiker specifiek uitgenodigd om de wijziging te bevestigen.


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Martijnluka
Ontdekker

Bij deze kan ik iedereen die dit net zo irritant vindt als ik melden dat Sony de volgende response gegeven heeft (precies zoals Pa3eia al aangegeven heeft)

 

Naar aanleiding van ons contact omtrent uw dossier sturen we u deze e-mail.

 

Wij hebben zojuist een reactie ontvangen vanuit de juiste afdeling. Wij willen u graag informeren dat deze melding werd uitgevoerd op basis van de meest recente EU-verordening voor stroomverbruik.

 

Ik vind het moeilijk om te verkroppen dat de gebruiksvriendelijkheid van straks alle TV's om een EU maatregel verminderd wordt. Ernstige spijt gekregen van de update. Heb direct de updates van onze 2e TV (een Samsung) uitgeschakeld.

profile.country.NL.title
RickPres
Ontdekker

Hier bij mij ook hetzelfde irritante pop-up probleem.

Je moet daar zelf de vrije keuze in kunnen hebben omdat de pop-up  uit of aan te zetten.

Hopelijk bij de volgende update zal Sony dat gaan aanpassen.

Ze kunnen je namelijk niet verplichten om deze functie te accepteren zoals het nu is.

Keuze is aan of uit......

profile.country.NL.title
Sanderjanson
Ontdekker

Ik blijf het ook idioot vinden!

 

ik was juiste altijd blij met het menu zoals het is ten opzichte van mijn 65AF8

 

Zelfs als je de brightness naar beneden stelt moet je hem bevestigen!

 

gaat dit nog veranderen?

En waarom heeft mijn af8 hier geen update voor? Ook weer zoiets raars!

de ag8 heeft het ook niet en die is van hetzelfde jaar als mijn ag9

profile.country.NL.title
RickPres
Ontdekker

Beste Sanderjanson,

 

Ik heb het per mail en tel besproken met Sony.

Ze geven het door aan de afdeling die verantwoordelijk is over de software ontwikkeling etc...

Hopelijk gaan ze het aanpassen!

Ze hebben bij Sony de Europese regelwetgeving verkeerd geïmplementeerd. 

Kan je ook nalezen als je tijd en zin heb, Europese regels en wetgeving over energie verbruik comsumentenproducten.

profile.country.NL.title
Sanderjanson
Ontdekker

De nieuwe V6.5042 lost het probleem niet op helaas.

 

Heeft iemand ditzelfde al gezien op andere tv’s van lg,Samsung,Philips etc

 

profile.country.NL.title
pdruijter
Ontdekker

er staat een update vandaag is dan dit probleem verholpen ?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@pdruijter  schreef:

er staat een update vandaag is dan dit probleem verholpen ?


Hoezo moet het worden opgelost?

Het is een Europese wetgeving.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Of dit ook probleem is met andere merken als LG, Samsung etc. Kun je het beste kijken op het forum van Tweakers en daar je vraag stellen. Daar zitten genoeg mensen die dit soort dingen graag testen en onderzoeken. 

 

Persoonlijk zie ik het probleem niet, maar dat zal waarschijnlijk aan mij liggen 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
pdruijter
Ontdekker

Hier is het voor de optie beeldmodus opgelost, bij de andere opties helderheid en licht sensor niet.

geen idee of dit door de laatste update komt maar het kan dus wel.