annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Energie verbruik pop-up na systeem update Sony Bravia's

profile.country.NL.title
Martijnluka
Ontdekker

Energie verbruik pop-up na systeem update Sony Bravia's

Ontzettend blij was ik met onze nieuwe tv! Prachtig apparaat, een en al genieten.

 

Echter na update van gisteren (22-01-2021)  krijg ik bij het wijzigen van Beeldmodus & Helderheid de volgende melding:

 

'bevestiging voor energieverbruik wordt weergegeven wanneer dit item wordt gewijzigd'

 

Keer op keer tot vervelens aan toe moet bevestigd worden dat het energieverbruik meer kan toenemen bij het wijzigen van deze simpele instellingen. 

 

Ik vind dit een onbegrijpelijke keuze en zie deze  melding graag verdwijnen in een volgende update of een manier om hem uit te schakelen in de instellingen.

19 ANTWOORDEN 19
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Deze waarschuiwing is ingebouwd omdat de "groene gebruikers" een probleem ervan maken dat de Sony Bravia TV's niet aan het opgegeven verbruik voldoen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Sanderjanson
Ontdekker

Bizar! Er is dus geen manier om dit uit te zetten? 

wat wat een spijt weer van de update, again!

 

De info tekst balon kan ook zeker niet uit?

deze is ook weg vervelend

profile.country.NL.title
jpc0480
Ontdekker

yeah also annoyed at this...

 

could not find a way to disable it either. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Hoe vaak wijzigen jullie die beeldinstellingen dan?


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Sanderjanson
Ontdekker

Ik shift  nog weleens van dolby vision bright naar dark.

 

Maar ook als je in het menu de instellingen wil veranderen moet je elke verandering opzich de pop-up bevestigen

dus van brightness naar contrast opnieuw bevestigen en ga maar door.

 

hier gaat een hele hoop commentaar op komen!

 

hopelijk komt er snel een update dat je door 1x te bevestigen kan uitzetten.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ok, ik heb het ook even getest, maar inderdaad irritant.

Als iedereen het probleem hier onderaan bij het contact formulier doorgeeft halen ze het waarschijnlijk wel weer weg bij de volgende update;

https://services.sony.nl/supportmvc/nl/Contact/Email?cat=televisions-projectors2

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Sanderjanson
Ontdekker

Kan je dit nader verklaren pa3eia

 

is dit een Europese commissie dingetje

 

ik kan me niet voorstellen dat er een paar groene gekkies bij Sony voor de deur hebben gestaan en dat Sony gezegd heeft, ja hoor geen probleem, wij gaan onze trouwe klanten het leven wel even zuur maken met de pop-up

profile.country.NL.title
Martijnluka
Ontdekker

Tuurlijk begrijp ik dat Sony zich met deze notificatie wettelijk wil indekken tegen het hogere verbruik. Alleen dat de keuze dan valt voor een pop-up zonder een 'onthoud mijn keuze' vinkje snap ik niet.

 

Zelf wissel ik tijdens gebruik van apps op een dag best een aantal keer van helderheid en beeldmodus. Afhankelijk van het beeldmateriaal en natuurlijk of het middag of avond is.

 

Ik hoop maar dat Sony op ten duur een dergelijk 'onthoud mijn keuze' vinkje maakt, want zo krijgt onze mooie nieuwe tv toch een nare bijsmaak waar je telkens aan herinnerd wordt.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Martijnluka  schreef:

 

Afhankelijk van het beeldmateriaal en natuurlijk of het middag of avond is.


Voor middag/avond verlichtingsterkte van het beeld is automatisch in te stellen d.m.v. de lichtsensor te optimaliseren voor het omgevingslicht te gebruiken.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!