annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Bug Sony TV KD-55XF8599 i.c.m. Denon versterker X2200W

nooppie
Ontdekker

Bug Sony TV KD-55XF8599 i.c.m. Denon versterker X2200W

Het volgende probleem doet zich voor;

HDMi van Playstation 4 naar Denon versterker en HDMi kabel naar Sony TV. Als ik dan via de PS4 youtube aanzet en puur muziek wil luisteren en dus de TV uitzet dan valt het geluid om de paar minuten even uit. Zodra ik de HDMi kabel uit de TV haal dan is het probleem over (ook andere HDMi poorten geven hetzelfde probleem). Dit lijkt mij een bug van Sony, omdat ik dit probleem niet had met mijn vorige Panasonic TV en voorheen een leen TV van LG.

 

De oplossing om steeds de HDMi kabel uit de TV te trekken is voor mij onacceptabel. Iemand een oplossing of suggestie ? M.i. staat de versterker goed ingesteld en zie ik probleem bij Sony TV.

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Een bug?

Hadden de voorgaande TV's op de HDMI ingangen ook Bravia Sync (instelbaar) en ARC?

 

Het is een HDMI probleem tussen de aparaten van verschillende merken, omdat er nog steeds geen standaard voor HDMI tussen alle merken is.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
nooppie
Ontdekker

Panasonic en LG TV, nooit geen problemen gehad hoor. Moet Sony dan wel afwijken ?

 

Sony TV, in welke HDMi poort dan ook, want gebeurt op alle poorten (1,2,3,4), Moet gewoon zich nergens mee bemoeien als ik hem uit zet (Standbye modus). Gebeurt dus alleen als ik de HDMi uit de Sony trek, dan is het probleem over....raar toch ?

 

 

 

profile.country.US.title
jbasemoine01
Ontdekker

Het is een HDMI probleem tussen de aparaten van verschillende merken, omdat er nog steeds geen standaard voor HDMI tussen alle merken is.

 

Grappig antwoord!!
Ik heb de DN1080 versterker van sony.
Amp aangesloten via HDMI op hdmi 3 (arc)

PS4 direct op mijn amp aangesloten via HDMI!
Ik ervaar precies het zelfde probleem!!! dus het licht niet aan 2 aperaten van andere merken!!!

Omdat ik aan huis service head afgsloten toen ik de amp en tv kocht heeft sony een monteur gestuud, deze best man kon het probleem niet opsporen, de monteur gaf aan dat ik alles goed had ingesteld etc...

Enige wat hij kon bedenken was een update op mijn tv uitvoeren die nog niet public was! hij belde op naar een "service" nr van sony gag wat info door presto mijn tv was aan het update!
Resultaat moederbord van de tv kapot, tv ging geen eens meer aan!

Tv mee genomen 14 dagen later "nieuwe" tv gekregen, zelfde probleem, bij nadere inspectie van deze tv viel het mij op dat deze aan de behuizing beschadigingen had (dus een RMA geen nieuwe!!!!!) mijn tv was nog geen 3 dagen oud dus RMA accepteerde ik niet!!!

Omdat het probleem bleef aanhouden en ik niet accoord ging met een RMA model! is de tv weeer mee genomen!
Momenteel heb ik tv nr3 staan en wederom het zelfde probleem!!! leukste is in de handleiding van de tv staat dat het hoort te werken, zodra je tv uitzet werkt je hdmi "hub" gewoon!!!

 

Mijn workaround is, start je muziek op je ps4 maar inplaats van de tv uit te zetten druk op de ACTION knop dan Picture off selecteren, je scherm van je tv gaat op zwart (word uitgezet) maar je tv staat niet in standbye mode! maar gewoon aan echter vreet hij wel vele malen minder energie!

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@nooppie Dit klinkt inderdaad als een handshake error. Heel vervelend. 

 

Wat misschien beter kan is via de instellingen je beeld uit te zetten. Dan staat de TV "aan", maar is je beeld uit.