Deel jouw ervaring!
Hi,
Ik heb enkele weken terug een nieuwe Sony TV gekocht, KD-55XG9505 en deze aangesloten via eARC aan mijn soundbar, HT-ZF9. Alles werkt prima buiten het geluid dat steeds weg valt, maar het beeld blijft doorspelen tijdens het gebruik van de Netflix app. Dit gebeurd hoofdzakelijk met Dolby Atmos/ Dolby vision content.
Wel en niet:
Te info:
Wat heb ik al gedaan:
Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden!
Daarnaast heb ik op de US Sony Community ook veel problemen gelezen over deze gelijkaardige audio-issues. Meeste personen hadden dit probleem na de update naar Android Pie. Sony zou blijkbaar weten over dit probleem, maar nog geen oplossing. Beetje jammer want ik was zeer tevreden van mijn andere TV KD-49XE9005 die nu in mijn bureau staat met HT-XF9000. 😞
Kan iemand helpen of dit doorgeven aan de desbetreffend?
Thanks,
StrikerXL
Opgelost! Ga naar oplossing.
@pa3eia De instellingen staan zoals ik ze wil hebben en zonder compromissen.
Het probleem ligt niet aan instellingen, maar aan OS software/firmware bugs.
@Bibi_Sony Ik krijg echt stilaan het gevoel hier dat ik me schuldig moet voelen dat ik Sony XG95 heb gekocht en dat het mijn eigen fout is dat die problemen zich voor doen.
Het nieuwe 'normaal' als je een TV onder €2500 euro koopt.
@StrikerXL schreef:
@pa3eia De instellingen staan zoals ik ze wil hebben en zonder compromissen.
Pffffffffffff, wat jij wil!!!
73's
@StrikerXL ik heb net hetzelfde gevoel als u. Sony zegt nu dus eigenlijk "Success, wij kunnen het niet oplossen, software doen ze ergens anders"? En doen ze er dan effectief nog iets mee? Waarschijnlijk niet.
@Bibi_Sony wat is de volgende stap die wij moeten uitvoeren? Wij staan als klant met onze rug tegen de muur. Wij kopen een product van in totaal 2000 euro dat niet doet wat het beloofd en meerdere problemen heeft die Sony blijkbaar niet kan oplossen.
Als je een auto koopt waarvan de motor 3 keer per dag uitvalt dan wil je toch ook dat het opgelost geraakt, niet?
Sony support geeft geen enkele reactie, Jaja GEEN ENKELE! Wat moeten we als klant dan nog doen? Jullie hopen dat we het hierbij gaan laten?
Mijn volgende stap is eens gaan luisteren bij een advocaat gespecialiseerd in consumentenrechten. Dit spelletje is al veel te lang aan de gang.
De "clearaudio" is niet te vinden hoor. Een product hoort te werken met alle instellingen. Je koopt toch geen tv met allerlei functies om erna alle extra's af te zetten omdat hij anders het niet doet...
@pa3eia sorry als ik zo direct over kom, maar na 2 maanden tijd en energie in dit probleem te stekken ben ik even op.
Tevens de instelling waar je over spreekt heb ik op mijn Sony XE90, maar niet op de huidige XG95 reeks.
Goedemiddag,
Natuurlijk begrijp ik dat dit erg frustrerend is. Ik weet dat dit momenteel onderzocht wordt, maar heb helaas nog geen nieuwe informatie ontvangen. Ik zal opnieuw om een update vragen!
Met vriendelijke groet,
Bibi
Update:
Ik heb een nieuwe case moeten aanmaken om een reactie van Sony support te krijgen.
"De case is in behandeling".
Maw, na 3 maanden nog altijd niks. Heb zelfs geen logs moeten geven, ze stellen geen vragen, niks. Blijkbaar weten ze op afstand wat het probleem is.
Nog geen updates van Sony.
Ik heb een oplossing die elke keer het probleem gebeurt steeds beter werkt.
Wanneer het probleem zich voordoet, start u de tv opnieuw op door lang op de afstandsbediening te drukken (standby toets). Na een tijdje komen de problemen steeds minder voor tot bijna niet. Het belangrijke is dat je vanaf dan geen andere methodes probeert te gebruiken.
Hopelijk helpt dit voor jou ook!
Dank u voor de tip, maar dat doe ik al weken meermaals per dag. Soms een paar keer achter elkaar omdat het niet meteen is opgelost.