annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

ARC werkt niet

OPGELOST
profile.country.NL.title
Edzi1967
Ontdekker

ARC werkt niet

Goedendag,

 

Sinds gister ben ik in het bezit van de sony 65XH9505 TV en helemaal bij ermee. Echter er is 1 probleem wat me niet lukt om op te lossen....Het geluid is alleen af te spelen via  de AV reciever als ik via de kpn ontvanger TV kijk of via de ontvanger apps kies om te streamen. Maar als ik de apps kies via mijn TV zoals netflix of youtube om te streamen dan krijg ik geen geluid over de AV reciever. Nu de smartfunctie op de nieuwe tv erg goed is wil ik dit natuurlijk wel gebruiken maar geluid is dan alleen te horen via speakers van de tv helaas.

 

Heb HDMI ontvanger KPN naar ingang HDMI reciever aangesloten. Uitgang reciever (ARC) naar ingang HDMI 3(ARC) TV. TV instellingen ook ARC geactiveerd maar toch werkt het niet. Veel al op internet gekeken maar kom er niet uit..

 

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

 

BVD

Ed 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Edzi1967 

Staat de optie HDMI Control aan in je AV Receiver.

Bij mijn Marantz vindt ik dat onder Video instellingen. Marantz en Denon komen uit dezelfde fabriek.

Gr, Arie

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is de uitgang van de  reciever (ARC) wel een ingang?

 

Probeer eens vanuit de HDMI 3 (ARC) tijdelijk een verbinding te maken met een ingang van de AV reciever en deze ingang te kiezen op de AV reciever.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Edzi1967
Ontdekker

De uitgang van de reciever is gewoon de uitgang, er staat HDMI Out (Monitor ARC).

Is dat niet goed dan? De reciever  is een Denon AV-X1000.

 

Ga proberen wat je voorstelt, momenteel tv in gebruik dus wordt dan morgen.

Ik laat het weten!

 

Gr.

Ed

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @Edzi1967, de boel is goed ingesteld. Dus het zou moeten werken. 

Probeer eens handmatig je speakers aan te zetten als je Netflix kijkt op de TV. Op je AB op opties drukken, dan krijg je een balk vanuit onderin waarin je audio kunt selecteren. Selecteer dan audiosysteem. 

 

En een je TV herstarten fixt dit soort problemen soms ook. Als dit allemaal niet werkt, probeer een andere HDMI kabel te gebruiken tussen de ARC poorten. 

profile.country.NL.title
Edzi1967
Ontdekker

Hoi, 

Heb dit al gedaan het handmatig naar audio systeem zetten heeft niet geholpen...Ook herstarten en zelfs terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw configureren heeft niet geholpen. Andere HDMI kabel ik aan gedacht maar heb er nu 1 tussen die highspeed en earc is dus zou goed moeten zijn...Heb zelf het vermoeden dat er iets bij de reciever niet goed staat dus ga vanavond even die instelling nalopen. Bedankt voor het meedenken.

Gr.

Ed

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Edzi1967 

Staat de optie HDMI Control aan in je AV Receiver.

Bij mijn Marantz vindt ik dat onder Video instellingen. Marantz en Denon komen uit dezelfde fabriek.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
Edzi1967
Ontdekker

Arie,

 

Dit was de oplossing! Op versterker naar video instellingen gegaan, en zag dat HDMI control inderdaad uit stond en heb deze dus aangezet,en nu werkt het.

 

Bedankt voor de tip!

 

Gr.

Ed

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Edzi1967 

Top. Bedankt voor je terugmelding.

Gr ,Arie