annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Apparatuur aansluiten mbv verloop op AV IN

OPGELOST
profile.country.NL.title
n0brains
Ontdekker

Apparatuur aansluiten mbv verloop op AV IN

Hallo allen,

Ik heb geprobeerd mijn vraag via Sony support op te lossen, maar dit is helaas niet gelukt. Misschien kan iemand hier mij helpen?

Het betreft een Sony KD-49XH9505. Voor aanschaf van deze tv had ik gezien dat m.b.v. een (eventueel bijgeleverde) verlengkabel "oude" apparaten met composietaansluiting (de rood/wit/gele tulpjes) op de AV IN (4-polige 3,5 mm jack) aangesloten konden worden. Zoals te zien onderaan deze pagina:
https://helpguide.sony.net/tv/faep2/v1/nl/04-02_01.html

Helaas zat bij de TV niet een dergelijke verlengkabel. Even zoeken op internet kwam ik deze kabel tegen: https://www.onlinekabelshop.nl/led-tv-composiet-adapter-compatibel-met-samsung-bn39-01154e-en-bn39-0...

Geen origineel artikel, maar compatible met Samsung en te gebruiken om composiet apparaten op een AV IN aan te sluiten. Ik dacht dat dit wel zou werken, maar helaas. Bij het aansluiten op deze adapter kabel (wit op wit, rood op rood en geel op geel en dan de 3,5 mm jack in de AV IN) kreeg ik geen beeld. Bij het experimenteren kreeg ik door wat gehussel uiteindelijk (geel composiet naar rood op de adapterkabel) uiteindelijk wel beeld, maar wel erg vervormd beeld, met "storing" als het ware. Ik hoop dat dit aan mijn onkunde ligt en dat niet mijn AV IN poort defect is.

Ik heb zelf weinig verstand van dit soort kabels, dus misschien heb ik de verkeerde kabel of doe ik iets verkeerds, vandaar dus mijn vraag of iemand hier mij wellicht verder kan helpen. Ik wil op deze manier namelijk graag mijn oude spelcomputers (met tulpjes) aansluiten op mijn nieuwe TV.

Sony Support kan mij niet aan dit type kabel helpen, of vertellen waar ik deze kan kopen, terwijl in sommige regio's blijkbaar deze verlengkabel meegeleverd wordt.

Alle hulp is welkom!

Groeten,
Jan

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Je heb met de haakse Jack  de juiste. Misschien ook gelijk deze tulp (m) tulp (v)  , dan hoef je de koppelstukjes niet te bestellen, al maak het geen verschil uit met het audio/video signaal

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
n0brains
Ontdekker

Ben inmiddels misschien zelf iets op het spoor. Zag zojuist een ander plaatje waar wat meer uitleg staat over de 3,5 mm connector, hier onderaan: https://helpguide.sony.net/tv/haep2/v1/nl/04-02_01.html

In mijn onwetendheid wist ik dus niet dat er ook nog verschil kan zitten in dergelijke connectors. Ik denk dus dat ik met deze kabel meer succes ga hebben: https://www.onlinekabelshop.nl/3-5mm-jack-4-polig-haaks-composiet-camera-av-kabel-zwart-1-meter , dit i.c.m. een koppelstukje omdat de beide tulpjes male connectoren zijn.

Als er iemand met meer kennis van zaken dit voor me zou kunnen bevestigen, graag :wink:

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Je heb met de haakse Jack  de juiste. Misschien ook gelijk deze tulp (m) tulp (v)  , dan hoef je de koppelstukjes niet te bestellen, al maak het geen verschil uit met het audio/video signaal

suc6 ermee,
73's

profile.country.NL.title
n0brains
Ontdekker

Bedankt voor de bevestiging pa3eia! U bent wel enorm actief in deze community om mensen te helpen zie ik. Petje af hoor 👍 Even uit nieuwsgierigheid, bent u een enthousiasteling of Sony medewerker?

Oh, nog een vraagje over de verlengkabel, want dat begreep ik even niet hoe ik die dan moet gebruiken. Mijn situatie wordt als volgt: aan de ene kant heb ik de TV met op de AV IN de kabel met haakse 3,5mm jack, deze heeft aan het andere eind 3x male tulp. Vanaf de andere kant kom ik ook met een kabel aan vanaf een spelcomputer met een eigen specifieke aansluiting op de console en aan het andere uiteinde óók 3x male tulp. Om deze twee kabels te verbinden wou ik dit koppelstuk gebruiken.

Ik kan dus niet rechtstreeks tulp aansluiten op mijn console (zoals bv. bij een DVD speler) want ik kom vanaf die kant ook met een kabel (male tulp) aan. In dat geval heb ik de verlengkabel niet nodig toch?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ben geen Sony medewerker en als een van de weinige ook geen gamer, zit graag met de tablet op schoot of achter de laptop met op de achtergrond het Sony culturele aquarium.

De tulpkoppel stukken worden dus gebruikt doordat de composietkabel vast aan de speelcomputer zit.

De beeldkwaliteit kan zwaar tegen vallen na de huidige norm die we tegenwoordig gewent zijn.

73's

profile.country.NL.title
n0brains
Ontdekker

Grappig om te weten. Met uw antwoord hier en een oudere post die ik las over het ordenen van zenders, gebruik van favorietenlijsten en de Sony Channel Editor heeft u mij in ieder geval meer geholpen dan Sony Support 😄

Wat de beeldkwaliteit betreft, daar ben ik me zeker van bewust. Als het werkt en ik heb beeld en geluid dan is het voor mij prima.

Wat u zegt klopt inderdaad. Alleen de kabel zit niet fysiek vast aan de spelcomputer, maar aangesloten op een "Nintendo" video poort, met aan de andere kant composietaansluiting. De kabel ziet u hier.

Dus die 3,5mm jack kabel was volgens u ook de juiste kabel voor mijn TV en nu wil ik deze twee kabels met het koppelstukje verbinden. Dit zou toch moeten werken dan?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Even ter info. De meeste oude consoles hebben ook een optie om via componentkabels aangesloten te werken. 

Bij een ps2 werkt progressieve scan dan ook. Makkelijker aan te sluiten en ziet er stukken beter uit. 

profile.country.NL.title
n0brains
Ontdekker

Klopt Vinc_E. De consoles hebben hebben wel component, maar veel TV's niet meer 😅 Valt niet mee om analoog nog iets aan te sluiten op een moderne TV.

Zag nog wel een mogelijkheid om d.m.v. een upscaler van component in naar HDMI out te gaan. Maar dat was vrij prijzige apparatuur, tenzij een upscaler van AliExpress ook werkt. Maar de ervaringen met dat ding lopen nogal uiteen.

profile.country.NL.title
n0brains
Ontdekker

Ik heb de kabel en verloopstukje inmiddels in mijn bezit en kan melden dat dit prima werkt 👍

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt voor de feedback.

veel plezier ermee,

73's